עמוד:120

120 10 . א . הַעֲתִיקוּ אֶת הַפְּעָלִים לַמַחְבֶּרֶת . ב . מִתְחוּ קַו בְּכָל שוּרָה מִתַחַת לַפּוֹעַל בְּעָבָר . ג . מִתְחוּ קַו בְּכָל שוּרָה מֵעַל הַפּוֹעַל בְּהוֹוֶה . ד . הַקִיפוּ בְּכָל שוּרָה אֶת הַפּוֹעַל בְּעָתִיד . הֵיעָזְרוּ בַּדוּגְמָה . 1 . הוּא מוֹשֵׁךְ | מָשַךְ | יִמְשוֹךְ . 2 . הִיא מְנַגֶנֶת | תְנַגֵן | נִיגְנָה . 3 . הֵם מַצְלִיחִים | יַצְלִיחוּ | הִצְלִיחוּ . 4 . אֲנִי הִתְחַלְתִי | מַתְחִיל | אַתְחִיל . 5 . הֵן יִתְחַבְּרוּ | מִתְחַבְּרוֹת | הִתְחַבְּרוּ . 11 . הַעֲתִיקוּ אֶת הַטַבְלָה לַמַחְבֶּרֶת וְהַשְלִימוּ אֶת הַפְּעָלִים הַחֲסֵרִים . פְּעָלִים בְּעָתִידפְּעָלִים בְּהוֹוֶה הֵם / הֵןהִיאהוּאהֵןהֵםהִיאהוּא יְשַׂחֲקוּתְשַׂחֵקמְשַׂחֲקוֹתמְשַׂחֲקִיםמְשַׂחֵק יְטַיְילוּיְטַיֵילמְטַיֶילֶתמְטַיֵיל יִשְמְעוּתִשְמַעיִשְמַעשוֹמְעוֹתשוֹמֵעַ תִקְרָאקוֹרְאִיםקוֹרֵאת יִתְלַבְּשוּתִתְלַבֵּשיִתְלַבֵּשמִתְלַבְּשִיםמִתְלַבֵּש יִתְרַגֵשמִתְרַגְשוֹתמִתְרַגֶשֶת פעילות 10 מטרת הפעילות היא זיהוי של פעלים בשלושת הזמנים . לאחר סיום הפעילות אפשר לתת לתלמידים שם פועל שהם מכירים, ולבקש מהם לכתוב את הפעלים המתאימים לו בגוף שלישי בשלושת הזמנים . שמות פועל מוכרים לדוגמה : לחפש, לצייר, להחליט, להתנהג . זמן משחק, דיבור ועוד התאמה בין זמנים אפשר לקיים את פעילות 10 גם כמשחק במליאה : מחלקים לכל תלמיד פתק עם אחד מהפעלים בתרגיל . התלמידים צריכים להסתובב בכיתה ולמצוא עוד שני תלמידים עם פעלים מאותה משפחה . לאחר שהתלמידים הסתדרו בשלשות, הם צריכים לומר בקול את הזמן של הפועל שלהם - עבר, הווה ועתיד ( לדוגמה - כתב, כותב, יכתוב ) וגם לומר מה שם הפועל המתאים לקבוצת הפעלים שלהם ( לכתוב ) . תחרות פעלים מחלקים את הכיתה לשתי קבוצות . התלמידים עומדים מול המורה בשני טורים . מניחים על שולחן המורה שלושה סלים - סל עבר, סל הווה וסל עתיד . התלמיד הראשון בכל טור מרים פתק עם פועל, מקריא אותו בקול וצריך להניח אותו בסל המתאים לפי נטיית הפועל . התלמיד עובר לסוף הטור והתלמיד הבא מרים פתק נוסף . הקבוצה שסיימה למיין את הפעלים לסלים בצורה נכונה, מנצחת . 120

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר