עמוד:101

שָׂ פָ ה שֶ ל סִ י מָ נִ י ם 101 4 . רַאנִי הוֹלֵךְ כָּל בּוֹקֶר לַפַּארְק עִם הַכֶּלֶב שֶלוֹ וְרוֹאֶה שָם אֶת שְנֵי הַסִימָנִים הָאֵלֶה : מָה מוּתָר וּמָה אָסוּר לַעֲשׂוֹת בַּפַּארְק לְפִי הַסִימָנִים ? א . אָסוּר לְהִיכָּנֵס עִם כְּלָבִים וְאוֹכֶל לַפַּארְק . ב . מוּתָר לְהִיכָּנֵס עִם כְּלָבִים לַפַּארְק, וְאָסוּר לִזְרוֹק שָם זֶבֶל לַפַּח . ג . מוּתָר לְהִיכָּנֵס עִם כְּלָבִים לַפַּארְק, וְצָרִיךְ לִזְרוֹק שָם זֶבֶל לַפַּח . 5 . הִסְתַכְּלוּ בַּתְמוּנָה וְכִתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת מָה לְדַעְתְכֶם הַכֶּלֶב חוֹשֵב . 6 . הִסְתַכְּלוּ בִּשְתֵי הַתְמוּנוֹת הָאֵלֶה . א . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת מָה הַבְּעָיָה בְּכָל תְמוּנָה . ב . דַבְּרוּ בַּכִּיתָה וְאִמְרוּ מָה לְפִי דַעְתְכֶם יָכוֹל לִהְיוֹת הַפִּתְרוֹן . בא פעילות 5 הפעילות מאפשרת חשיבה יצירתית והומוריסטית על התמונה . כדאי לעודד את התלמידים "להיכנס" לראש של הכלב ולנסח משפטים מצחיקים, למשל : "מעניין מה הסימן הזה אומר . . . " . / "רגע, זה אני בתמונה ? מה קרה לצבעים שלי ? " / "אני לא מבין למה אסור לי להיות פה ? " . פעילות 6 הפעילות מזמנת שיחה על התעלמות מתמרורים במרחב הציבורי והעלאת פתרונות לבעיה זו . אפשר לשוחח עם התלמידים על הסכנות הקיימות בהתעלמות מתמרורים ( לדוגמה, טביעה במקרה של שחייה בחוף ללא מציל או פגיעה באנשים ברכיבה על אופניים בשביל המיועד רק להולכי רגל ) . 101

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר