עמוד:110

110 26 . זֶה לָבִיא . הוּא אַף פַּעַם לֹא יוֹדֵעַ מָה כְּדַאי לַעֲשׂוֹת, אָז הוּא שוֹאֵל אֶת הַחֲבֵרִים שֶלוֹ : נוֹעַם וְעוֹמֶר . קִרְאוּ אֶת הַשִׂיחוֹת וְאִמְרוּ : הַאִם הַתְשוּבוֹת שֶלָהֶם עוֹזְרוֹת לוֹ ? לָמָה ? אָז מָה כְּדַאילַעֲשׂוֹת ? כְּדַאי לִנְסוֹעַ לְטִיוּל בַּמִדְבָּר ? לֹא, חַם שָם . . . כֵּן, מְאוֹד יָפֶה שָם . כְּדַאי לִקְרוֹא אֶת הַסֵפֶר הַזֶה ? כֵּן, הוּא מַמָש מַצְחִיק . כְּדַאי לִרְאוֹת אֶת הַסֶרֶט הַזֶה ? כֵּן, . כֵּן, . לֹא, . לֹא, . כְּדַאי לִקְנוֹת אֶת הַנַעֲלַיִים הָאֵלֶה ? 27 . לָבִיא מַמְשִיךְ לִשְאוֹל אֶת הַחֲבֵרִים שֶלוֹ שְאֵלוֹת . קִרְאוּ מָה הוּא שוֹאֵל, וְכִתְִבוּ בַּמַחְבֶּרֶת מָה הֵם עוֹנִים . לֹא, הוּא נוֹרָא אָרוֹךְ . אז מה כדאי לעשות ? הפעילות מדגימה שימוש אותנטי בתבנית "כדאי + שם הפועל" בשיחה בין חברים . השיחה ממחישה שלפעמים כשמבקשים עצה או המלצה מחברים, יכולים לקבל תשובות שונות ואף מנוגדות, כי המילה "כדאי" תלויה בהשקפות ובדעות ואינה חד משמעית ( כמו "אסור" או "מותר" ) . זמן משחק, דיבור ועוד מה כדאי לעשות לפני מבחן ? אפשר לשוחח עם התלמידים מה הם עושים לפני מבחנים ולבקש מהם לנסח כמה המלצות בעזרת התבנית "כדאי / לא כדאי + שם הפועל" . לדוגמה : כדאי ללכת לישון מוקדם בערב שלפני המבחן, כדאי להגיע לכיתה בזמן ולא לאחר למבחן, כדאי לאכול ארוחת בוקר טובה לפני המבחן . פעילות 27 התלמידים משלימים את בועות הדיבור באיורים, בדומה למבנה הקיים בפעילות 26 : חבר אחד בעד וחבר שני נגד . לאחר הפעילות אפשר לבקש מתלמידים לשבת בשלשות, כאשר אחד מהם שואל שאלה במבנה של "כדאי + שם הפועל" ושני התלמידים האחרים צריכים לענות תשובות שונות או מנוגדות . 110

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר