עמוד:105

שָׂ פָ ה שֶ ל סִ י מָ נִ י ם 105 16 . הַשְלִימוּ בַּמַחְבֶּרֶת אֶת מִילוֹת הַשְאֵלָה . בַּאֲתָרֵי אִינְטֶרְנֶט שֶל טִיוּלִים הַרְבֵּה פְּעָמִים מִשְתַמְשִים בְּסִימָנִים, כִּי הֵם עוֹזְרִים לַאֲנָשִים לָדַעַת : הֲכִי טוֹב לְטַיֵיל : בַּסְתָיו, בַּחוֹרֶף, בַּקַיִץ אוֹ בָּאָבִיב ? אֶפְשָר לִרְאוֹת בַּטִיוּל : פְּרָחִים ? נוֹף ? חַיוֹת ? יָכוֹל לְהִשְתַתֵף בַּטִיוּל : כָּל הַמִשְפָּחָה ? רַק מְבוּגָרִים ? זְמַן הוֹלְכִים בַּמַסְלוּל : שָעָה ? חֲצִי יוֹם ? כָּל הַיוֹם ? 17 . וְעַכְשָיו אַתֶם ! עִבְדוּ בִּקְבוּצוֹת : כִּתְבוּ שִׂיחָה חֲדָשָה וְשַׂחֲקוּ אוֹתָה בְּתַפְקִידִים . צַלְמוּ אֶת עַצְמְכֶם וְשִלְחוּ אֶת הַסִרְטוֹן לַמוֹרָה / לַמוֹרֶה . הַשְאֵלוֹת הַאֵלֶה יְכוֹלוֹת לַעֲזוֹר לָכֶם לְהַמְצִיא שִׂיחָה חֲדָשָה : • אֵילוּ יְלָדִים בַּקְבוּצָה שֶלָכֶם בְּעַד הַמַסְלוּל הָאָדוֹם, וְאֵילוּ יְלָדִים בְּעַד הַמַסְלוּל הַיָרוֹק ? • לָמָה אַתֶם רוֹצִים לְטַיֵיל בַּמַסְלוּל הַזֶה ? אֲנִי רוֹצֶה אֶת הַמַסְלוּל הַ . . . כִּי . . . • לָמָה אַתֶם לֹא רוֹצִים לְטַיֵיל בַּמַסְלוּל הַ . . . ? מָה מִי כַּמָה מָתַי פעילות 17 ועכשיו אתם ! לפני העבודה בקבוצות, מומלץ לקיים עם התלמידים שיחה על מסלולי טיול שמוכרים להם . אפשר להזכיר מקומות שהתלמידים טיילו בהם במסגרת בית הספר או המשפחה או תנועת הנוער, או מקומות בטבע שקרובים לאזור המגורים . התלמידים ישתפו את הכיתה בטיולים ויספרו מה אפשר ומה אי אפשר לעשות בטיולים האלה . בשיחה החדשה התלמידים צריכים להעלות סיבות בעד או נגד מסלול טיול מסוים . התלמידים יכולים להיעזר בסיבות ובסימנים שמופיעים בשיחה להאזנה ובפעילות, או לחשוב על סיבות וסימנים אחרים . 105

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר