עמוד:89

הַ ק וֹ ל וֹ ת שֶ ל כּ וּ לָ ם 89 8 . עֲנוּ עַל הַשְאֵלוֹת בַּמַחְבֶּרֶת : א . מִי יָכוֹל לְהִשְתַתֵף בְּאֵירוּעִים שֶל "קוּלוּלָם" ? ב . לָמָה אֲנָשִים בָּאִים לְאֵירוּעִים שֶל "קוּלוּלָם" ? 9 . דַבְּרוּ בְּזוּגוֹת : א . אַתֶם אוֹהֲבִים לָשִיר ? אִם כֵּן, מָתַי אַתֶם מַעֲדִיפִים לָשִיר לְבַד, וּמָתַי עִם עוֹד אֲנָשִים ? ב . אֵילוּ שִירִים אַתֶם אוֹהֲבִים ? ג . אַתֶם רוֹצִים אוֹ לֹא רוֹצִים לְהִשְתַתֵף בְּאֵירוּעַ שֶל "קוּלוּלָם" ? לָמָה ? 10 . אִמְרוּ יֵש תְשוּבָה אוֹ אֵין תְשוּבָה לְפִי הַטֵקְסְט . א . כַּמָה שִירִים שָרִים בְּאֵירוּעַ שֶל "קוּלוּלָם" ? יֵש תְשוּבָה | אֵין תְשוּבָה ב . בְּאֵילוּ שָׂפוֹת שָרִים אֶת הַשִיר בָּאֵירוּעַ ? יֵש תְשוּבָה | אֵין תְשוּבָה ג . לָמָה קוֹרְאִים לָאֵירוּעַ "קוּלוּלָם" ? יֵש תְשוּבָה | אֵין תְשוּבָה ד . מָתַי יֵש אֵירוּעַ שֶל "קוּלוּלָם" ? יֵש תְשוּבָה | אֵין תְשוּבָה ה . מִי יָכוֹל לָשִיר בְּאֵירוּעַ שֶל "קוּלוּלָם" ? יֵש תְשוּבָה | אֵין תְשוּבָה ו . אֵיפֹה אֶפְשָר לִרְאוֹת אֶת הַסְרָטִים שֶל "קוּלוּלָם" ? יֵש תְשוּבָה | אֵין תְשוּבָה 11 . בַּחֲרוּ שְתֵי שְאֵלוֹת שֶיֵש עֲלֵיהֶן תְשוּבָה בַּטֵקְסְט וַעֲנוּ עֲלֵיהֶן בַּמַחְבֶּרֶת . פעילות 9 פעילות הבעה בעל פה סביב שירה ושירים . הנושא של מוזיקה קרוב לליבם של התלמידים, ולכן מומלץ לתת להם לשתף את הכיתה בסוג המוזיקה או השירים שהם אוהבים . אפשר גם לבקש מתלמידים שמשתתפים במקהלות או בתזמורות לספר על החוויות שלהם . פעילות 10 אפשר להרחיב את המשימה ולבקש מהתלמידים לעבוד בזוגות ולחבר עוד שאלות על הטקסט - כל אחד בתורו שואל את השאלה, ובן זוגו צריך להחליט אם יש תשובה בטקסט ולמצוא אותה . אוצר מילים קול אפשר להשמיע לתלמידים קטעים מוזיקליים מסגנונות או זמרים שונים ולבקש מהם לתאר את מה שהם שומעים - קול נמוך / קול גבוה / הרמוניה של קולות וכו' . אירוע הכוונה בדרך כלל לפעילות מיוחדת או לחגיגה של אנשים שנאספים ביחד לכבוד סיבה מיוחדת . כדאי לתת לתלמידים דוגמאות לאירועים שונים שמתרחשים בחייהם או באזור מגוריהם, לדוגמה : חתונות, אירוע לסיום בית הספר היסודי, אירוע שמתקיים בעיר או ביישוב לכבוד חג וכדומה . אפשר לבקש מהתלמידים לספר על אירועים שהם השתתפו בהם לאחרונה . 89

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר