עמוד:86

86 5 . בְּסוֹף הַסִיפּוּר הַמֶלֶךְ אוֹמֵר : "לְאָדָם רָעֵב הַמַנְגִינָה הַמְתוּקָה בְּיוֹתֵר הִיא הַקוֹל שֶל הַכַּף שֶמַכָּה בַּצַלַחַת . " מָה אַתֶם חוֹשְבִים ? הַשְלִימוּ בַּמַחְבֶּרֶת : א . לְאָדָם צָמֵא הַמַנְגִינָה הַמְתוּקָה בְּיוֹתֵר הִיא . ב . מַהִי הַמַנְגִינָה הַמְתוּקָה בְּיוֹתֵר לְתַלְמִידִים בְּסוֹף יוֹם לִימוּדִים ? . ג . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת עוֹד דוּגְמָה לַמַנְגִינָה הַמְתוּקָה בְּיוֹתֵר לְאָדָם אַחֵר . בַּסִיפּוּר כָּתוּב : אַתֶם זוֹכְרִים ? "יוֹם אֶחָד שָאַל מֶלֶךְ פָּרָס" . מֶלֶךְ + פָּרָס > > מֶלֶךְ פָּרָס "מַנְגִינַ ת הֶחָלִיל הִיא הַמַנְגִינָ ה הַמְתוּקָה בְּיוֹתֵר" . מַנְגִינָה + הֶחָלִיל > > מַנְגִינַת הֶחָלִיל בַּמְסִיבָּה הָיוּ כְּלֵי נְגִינָה : חָלִיל, כִּינוֹר וְגִיטָרָה . הָאוֹרְחִים שָמְעוּ אֶת מַנְגִינוֹת הֶחָלִיל וְנֶהֱנוּ . כַּאֲשֶר הַמִילָה הָרִאשוֹנָה בִּסְמִיכוּת רַבִּים מִסְתַיֶימֶת בְּ- ﮳ ים הִיא מִשְתַנָה : חוּגִ ים + סְפּוֹרְט > > חוּ גֵי סְפּוֹרְט כַּאֲשֶר הַמִילָה הָרִאשוֹנָה בִּסְמִיכוּת רַבִּים מִסְתַיֶימֶת בְּ- וֹת הִיא לֹא מִשְתַנָה : תַחֲנ וֹת + אוֹטוֹבּוּס > > תַחֲנ וֹת אוֹטוֹבּוּס סְמִיכוּת בְּרַבִּים פעילות 5 הפעילות בוחנת את ההבנה של התלמידים לקשר שבין מצבו של האדם ( רעב ) לבין הצלילים שהוא רוצה לשמוע ( הקול של כלי אוכל ) באמצעות יצירת קשר דומה למצב אחר - אדם צמא . סעיף ב מבקש מהתלמידים ליצור קשר דומה למצב שמוכר להם ויכול ליצור הזדהות . בסעיף ג התלמידים צריכים לכתוב דוגמה נוספת למנגינה או לצלילים שאדם רוצה לשמוע במצבים נוספים . אתם זוכרים ? הסיפור מזמן חזרה על הסמיכות, וראשית יש תזכורת לתבנית הסמיכות ביחיד . הסמיכות נלמדה כבר בספר ה ותורגלה גם ביחידה 1 בספר זה ( ראו עמוד 19 ) . חשוב להביא דוגמאות נוספות על מנת לחזור על כללי הסמיכות ביחיד . סמיכות ברבים כאשר המילה הראשונה בסמיכות ( הנסמך ) היא שם עצם בזכר רבים הסיומת …ִ ים משתנה ל - …ֵ י ( תרגילים בחשבון תרגילי חשבון ) . כאשר הנסמך הוא שם עצם בנקבה רבות הסיומת … וֹת לא משתנה ( עוגות מגלידה עוגות גלידה ) . חשוב להרבות בדוגמאות על מנת שהתלמידים יבינו את חוקיות הסמיכות . 86

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר