עמוד:80

80 19 . נוֹעַם, אַיָה וְדָנִיֵאל רוֹצִים לְהִיפָּגֵש וּלְשַׂחֵק יַחַד . הַאֲזִינוּ לַשִׂיחָה בֵּינֵיהֶם וּבַחֲרוּ בַּתְשוּבָה הַנְכוֹנָה : נוֹעַם, אַיָה וְדָנִיֵאל מְדַבְּרִים בְּיוֹם שֵנִי / שְלִישִי / רְבִיעִי / חֲמִישִי . 20 . הַאֲזִינוּ שוּב לַשִׂיחָה וְהַתְאִימוּ בֵּין שְמוֹת הַיְלָדִים, מָה שֶהֵם עוֹשִֹים וּבְאֵיזֶה יוֹם . כִּתְבוּ אֶת הַמִשְפָּטִים בַּמַחְבֶּרֶת . בְּאֵיזֶה יוֹם ? מָה הֵם עוֹשִֹים ? שֵם הַיֶלֶד / הַיַלְדָה אַיָה דָנִיֵאל נוֹעַם הוֹלֶכֶת לַצוֹפִים מְנַגֵן בְּתִזְמוֹרֶת לוֹמֵד עוֹד שָׂפָה חֲמִישִי שְלִישִי רְבִיעִי תַינִיפָּגֵש ? מתי ניפגש ? מָ השיחה מציגה סיטואציה מוכרת - ילדים מנסים לקבוע זמן להיפגש ולשחק אחרי הצוהריים . השיחה היא להאזנה בלבד ומתרגלת הבנת הנשמע . תמליל השיחה נוֹעַם : אַיָה, דָנִיֵאל, אַתֶם רוֹצִים לָבוֹא אֵלַי הַיוֹם אַחַר הַצוֹהֳרַיִים ? יֵש לִי מִשְׂחַק מַחְשֵב חָדָש . אַיָה : כֵּן ! בֶּטַח ! אֲבָל אֲנִי לֹא יְכוֹלָה הַיוֹם . אֲנִי בַּצוֹפִים מִשָעָה חָמֵש וָחֵצִי . אוּלַי מָחָר ? נוֹעַם : מָחָר גַם טוֹב . דָנִיֵאל אַתָה יָכוֹל מָחָר ? דָנִיֵאל : לֹא, אֲנִי לֹא יָכוֹל מָחָר . בִּימֵי רְבִיעִי יֵש לִי שִיעוּר אַנְגְלִית . אֲבָל אֶפְשָר לְהִיפָּגֵש בְּיוֹם חֲמִישִי . אַיָה : אֲנִי יְכוֹלָה בְּיוֹם חֲמִישִי . נוֹעַם, זֶה מַתְאִים לְךָ ? נוֹעַם : לֹא, אֲנִי לֹא יָכוֹל בְּיוֹם חֲמִישִׁי . יֵש לִי הוֹפָעָה שֶׁל הַתִזְמוֹרֶת . חֲבָל, מַמָש רָצִיתִי שֶתָבוֹאוּ אֵלַי . אַיָה : אָז מָה נַעֲשֶׂה ? ? ? פעילות 19 על מנת להשלים את הפעילות צריך ללכת אחורה בשיחה מהמשפט שאומר דניאל : "אֲנִי לֹא יָכוֹל מָחָר . . . בִּימֵי רְבִיעִי יֵש לִי שִיעוּר אַנְגְלִית . " מחר יום רביעי, ולכן היום יום שלישי . פעילות 20 מומלץ לתת לתלמידים להאזין פעם נוספת לשיחה על מנת להתאים בין שמות הילדים לבין הפעילות והימים . בסיום השיחה איה שואלת "אז מה נעשה ? " . אפשר לבקש מהתלמידים למצוא פתרון לבעיה של הילדים . התלמידים יכולים להציע פתרונות שונים, למשל : הילדים יכולים להיפגש בסוף השבוע, הילדים יכולים להיפגש ביום שלישי לפני הצופים . 80

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר