עמוד:77

מְ שַׂ חֲ קִ ים בְּ כָ ל מָ ק וֹ ם 77 14 . הַשְלִימוּ אֶת הַתְשוּבוֹת עִם הַמִילִים הַמַתְאִימוֹת וְאִמְרוּ אֶת הַמִשְפָּטִים בְּקוֹל . א . בְּדֶרֶךְ כְּלָל אוֹהֲבִים לָקוּם מְאוּחָר בַּבּוֹקֶר . ב . בְּיִשְׂרָאֵל יֵש הַרְבֵּה , לְדוּגְמָה : "הַצוֹפִים", "אַגִ'יאַל", "כְּנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" . ג . כְּשֶאֲנִי מְשַׂחֵק כַּדוּרְסַל, אֲנִי לִפְעָמִים מְנַצֵחַ וְלִפְעָמִים . ד . נוּר, אַתְ יוֹדַעַת אֵיךְ אֶפְשָר בַּוּוַטְסְאַפּ אֶת הַשֵם שֶל הַקְבוּצָה ? תְנוּעוֹת נוֹעַר לְשַנוֹת מַפְסִיד בְּנֵי נוֹעַר 15 . א . לִפְנֵיכֶם פְּעָלִים בִּזְמַן עָתִיד . הַעֲתִיקוּ אֶת הַפְּעָלִים לַמַחְבֶּרֶת . סַמְנוּ בְּכָל שוּרָה אֶת הָאוֹתִיוֹת שֶחוֹזְרוֹת בְּכָל הַמִילִים . في ما يلي أفعال بصيغة المضارع ( المستقبل ) . انسخوا الأفعال إلى دفاتركم . أشيروا في كلّ سطر إلى الحروف التي تتكرّر في جميع الكلمات . דוּגְמָה : אַתָה : תִ צְטָרֵף, תִ תְלַבֵּש, תְ חַלֵק • אַתְ : תַמְשִיכִי, תַצְלִיחִי, תַעַבְדִי • אַתֶם / אַתֶן : תְחַפְּשׂוּ, תִצְטָרְפוּ, תְנַצְחוּ ב . מָה גִילִיתֶם ? הַשְלִימוּ בַּמַחְבֶּרֶת : ماذا اكتشفتم؟ أكملوا في الدفتر : הַפְּעָלִים בַּקְבוּצָה שֶל "אַתָה" מַתְחִילִים תָמִיד בְּ . הַפְּעָלִים בַּקְבוּצָה שֶל "אַתְ" מַתְחִילִים תָמִיד בְּ וְנִגְמָרִים תָמִיד בְּ . הַפְּעָלִים בַּקְבוּצָה שֶל "אַתֶם / אַתֶן" מַתְחִילִים תָמִיד בְּ וְנִגְמָרִים תָמִיד בְּ . פעילות 14 תרגיל חזרה על אוצר המילים החדש שנלמד ביחידה . אפשר לבקש מהתלמידים לומר עוד משפטים עם מילים חדשות אלה . פעילות 15 הטקסט "עם כנפיים של קרמבו נשנה את העולם" חושף את התלמידים לתבנית הלשונית של נטיית פעלים בעתיד בגוף שני ( יחיד / ה ורבים ) . התלמידים מגלים ומסיקים בעצמם מהי התחילית ומהי הסיומת של פעלים בזמן עתיד בגוף שני ( יחיד ורבים ) : יחיד ( אתה ) - תחילית : ת ; יחידה ( את ) - תחילית : ת ; סיומת : …ִ י רבים / רבות ( אתם / אתן ) - תחילית : ת ; סיומת : וּ בטקסט מופיעים כמה פעלים בזמן עתיד בגוף ראשון שכבר נלמד ( "אני אמשיך גם בשנה הבאה" ) , ובגוף שני שנלמד כעת ( "תספרי לנו מי את . . . את תמשיכי להשתתף . . . אולי תצטרפו לפעולות שלנו ? תיכנסו לאתר שלנו ותחפשו . . . גם אתה תצטרף ? " ) 77

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר