עמוד:76

76 10 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת יֵש תְשוּבָה אוֹ אֵין תְשוּבָה לְפִי הַטֵקְסְט . א . בַּת כַּמָה נָדִין ? יֵש תְשוּבָה | אֵין תְשוּבָה ב . בְּאֵיזֶה יוֹם בַּשָבוּעַ נִפְגָשִים בִּ"כְנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" ? יֵש תְשוּבָה | אֵין תְשוּבָה ג . מָה מְיוּחָד בִּתְנוּעַת הַנוֹעַר "כְּנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" ? יֵש תְשוּבָה | אֵין תְשוּבָה ד . בְּאֵיזוֹ כִּיתָה לוֹמְדִים לִהְיוֹת חוֹנְכִים ? יֵש תְשוּבָה | אֵין תְשוּבָה ה . אֵילוּ מִשְׂחָקִים מְשַׂחֲקִים בַּמִפְגָשִים ? יֵש תְשוּבָה | אֵין תְשוּבָה ו . לָמָה נָדִין אוֹהֶבֶת אֶת "כְּנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" ? יֵש תְשוּבָה | אֵין תְשוּבָה ז . כַּמָה שָנִים נָדִין מִשְתַתֶפֶת בִּ"כְנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" ? יֵש תְשוּבָה | אֵין תְשוּבָה ח . כַּמָה יְלָדִים וּבְנֵי נוֹעַר מַגִיעִים לְכָל מִפְגָש שֶל "כְּנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" ? יֵש תְשוּבָה | אֵין תְשוּבָה 11 . בַּחֲרוּ מִפְּעִילוּת 10 שְתֵי שְאֵלוֹת שֶיֵש עֲלֵיהֶן תְשוּבָה בַּטֵקְסְט, וַעֲנוּ עֲלֵיהֶן בַּמַחְבֶּרֶת . 12 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת עוֹד שְתֵי שְאֵלוֹת שֶאַתֶם רוֹצִים לִשְאוֹל אֶת נָדִין . 13 . בִּ"כְנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" אוֹמְרִים : "עִם 'כְּנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ' נְשַנֶה אֶת הָעוֹלָם . " א . אֵיךְ אַתֶם חוֹשְבִים שֶ"כְּנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" מְשַנִים אֶת הָעוֹלָם ? ב . מָה אַתֶם חוֹשְבִים, הַאִם גַם "מְשַׂחֲקִים לְשָלוֹם" מְשַנִים אֶת הָעוֹלָם ? התמונות באדיבות "כנפיים של קרמבו" פעילות 10 הפעילות מחזירה את התלמידים אל הטקסט לאיתור פרטים . התשובות לחלק מהסעיפים נמצאות בטקסט כמידע גלוי ( לדוגמה : בת כמה נדין ? ) , והתשובות לחלק מהסעיפים הן מידע סמוי בטקסט ונדרשת פעולת היסק ( לדוגמה : מה מיוחד בתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" ? ) פעילות 13 נשנה את העולם המשפט "עם כנפיים של קרמבו נשנה את העולם" לקוח מההמנון של התנועה שכתב נועם חורב . אפשר למצוא באינטרנט סרטון של ההמנון . בסרטון שרים את ההמנון בערבית ובעברית . ההמנון מבטא את הרעיון של עשייה שיתופית שמביאה תקווה ושינוי . לשיקול של המורים, אם ללמד את השיר או רק להראות את הסרטון . בהמנון מופיעים הרבה פעלים בגוף ראשון רבים בזמן עתיד ( נשנה, נלך, נצעד, נצעק . . . ) . 76

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר