עמוד:75

מְ שַׂ חֲ קִ ים בְּ כָ ל מָ ק וֹ ם 75 שֶאוּלַי כְּדַאי לִי לְנַסוֹת . גַם הַמוֹרָה שֶלִי חָשְבָה שֶאֲנִי מַתְאִימָה לִהְיוֹת חוֹנֶכֶת . הָלַכְתִי לְמִפְגָש אֶחָד, וְזֶהוּ, אֲנִי שָם . גַיְא : מָה אַתְ אוֹהֶבֶת בִּ"כְנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" ? נָדִין : בַּמִפְגָשִים כּוּלָם אוֹתוֹ דָבָר, וְכוּלָם יַחַד . אַף אֶחָד לֹא מְנַצֵחַ, וְאַף אֶחָד לֹא מַפְסִיד . אֵין תַחֲרוּת . לְכַמָה שָעוֹת אֲנַחְנוּ שוֹכְחִים מִכָּל הַבְּעָיוֹת שֶלָנוּ, וְכֵּיף לָנוּ לִהְיוֹת אֶחָד עִם הַשֵנִי . בִּ"כְנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" מַאֲמִינִים שֶלְכָל אֶחָד יֵש מָקוֹם, וְשֶכּוּלָם יְכוֹלִים לַעֲשׂוֹת הַכּוֹל . יֵש לָנוּ גַם מִשְפָּט מְאוֹד יָפֶה : "יַחַד נוֹתְנִים מָקוֹם וּמַשְמָעוּת לְכָל אָדָם", וְכָכָה אֲנִי בֶּאֱמֶת מַרְגִישָה שָם, שֶיֵש לִי מָקוֹם וּמַשְמָעוּת . גַיְא : אַתְ תַמְשִיכִי לְהִשְתַתֵף בַּמִפְגָשִים בַּשָנָה הַבָּאָה ? נָדִין : כֵּן, בֶּטַח . אֲנִי אוֹהֶבֶת לְהִשְתַתֵף בִּ"כְנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּו", וַאֲנִי אַמְשִיךְ גַם בַּשָנָה הַבָּאָה . וְגַם אַתֶם שָם בַּבַּיִת - אוּלַי תִצְטָרְפוּ לַמִפְגָשִים שֶלָנוּ ? תִיכָּנְסוּ לָאֲתָר שֶלָנוּ וּתְחַפְּשׂוּ אִם יֵש "כְּנָפַיִים שֶל קְרֶמְבּוֹ" בָּעִיר שֶלָכֶם . גַיְא, גַם אַתָה תִצְטָרֵף ? גַיְא : בָּרוּר ! אֲנִי אֶצְטָרֵף בַּשָנָה הַבָּאָה . זֶה הָיָה מְאוֹד מְעַנְיֵין . תוֹדָה, נָדִין . נָדִין : בְּבַקָשָה . 9 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת אַרְבָּעָה דְבָרִים שֶאַתֶם יוֹדְעִים עַל נָדִין לְפִי הַטֵקְסְט . תְנוּעַת נוֹעַר / תְנוּעוֹת נוֹעַר حركة شبيبة / حركات شبيبة צְרָכִים מְיוּחָדִים احتياجات خاصّة חוֹנֵךְ / חוֹנְכִים مُرشد / مرشدون הִפְסִיד / לְהַפְסִיד خسر מַשְמָעוּת معنًى המילה "תנועת נוער" כהכנה לטקסט אפשר לשוחח עם התלמידים על תנועות נוער ולשאול אותם אילו תנועות נוער הם מכירים . אם יש בכיתה תלמידים שמשתתפים בתנועת נוער אפשר לבקש מהם לספר מה הם עושים במפגשים או בפעולות של התנועה . לאחר מכן אפשר למצוא נקודות דמיון ושוני בין החוויות של התלמידים לבין התיאור של נדין . זמן משחק, דיבור ועוד דג מלוח, הדוב הגדול בטקסט "עם כנפיים של קרמבו נשנה את העולם" מוזכרים המשחקים הנ"ל . כדאי לשוחח עם התלמידים על המשחקים האלו וגם על משחקים אחרים שמשחקים במעגל . כדאי להציע לשחק משחק כזה בכיתה . פעילות 9 הריאיון כולל פרטים ועובדות שנדין מספרת על עצמה ועל "כנפיים של קרמבו" . התלמידים צריכים לאתר פרטי מידע על נדין, לדוגמה : היא גרה בטירה, היא בת ,15 היא חונכת של מוחמד, היא הצטרפה ל"כנפיים של קרמבו" לפני שנה . 75

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר