עמוד:72

72 1 3 . מִצְאוּ אֶת הַתְשוּבוֹת בַּטֵקְסְט . א . בְּאֵיזֶה מִשְׂחָק הַתַלְמִידִים מְשַׂחֲקִים יַחַד בַּמַחְשֵב ? ב . בְּאֵיזוֹ שָׂפָה הַתַלְמִידִים כּוֹתְבִים בַּצֵ'ט ? ג . אֵיפֹה נִמְצָא בֵּית הַסֵפֶר "הַדְקָלִים" ? ד . מָה עָשׂוּ הַתַלְמִידִים בַּמִפְגָש בְּבֵית הַסֵפֶר בְּתֵל שֶבַע ? ה . אַחֲרֵי כַּמָה זְמַן הִגִיעוּ הַתַלְמִידִים מִבֵּית הַסֵפֶר "רָמוֹת" לְבַקֵר בְּבֵית הַסֵפֶר "הַדְקָלִים" ? ו . מָה עָשׂוּ הַתַלְמִידִים מִבָּתֵי הַסֵפֶר "הַדְקָלִים" וְ"רָמוֹת" בַּמִפְגָש הַשֵנִי ? 4 . אַתֶם מַתְחִילִים לְהִשְתַתֵף בְּמִפְגָשִים שֶל "מִשְׂחָקִים לְשָלוֹם . " קִרְאוּ אֶת הַמִשְפָּטִים וְסַדְרוּ אוֹתָם בַּמַחְבֶּרֶת בַּסֵדֶר הַנָכוֹן לְפִי הַטֵקְסְט . אֲנַחְנוּ נִפְגָשִים עִם הַתַלְמִידִים הַיְהוּדִים בְּבֵית הַסֵפֶר שֶלָנוּ אוֹ בְּבֵית הַסֵפֶר שֶלָהֶם . אֲנַחְנוּ מַרְאִים אֶת פְּרוֹיֵקְט הַסִיוּם שֶלָנוּ לְכָל הַקְבוּצָה וְלַמוֹרִים . אֲנַחְנוּ מִתְחַבְּרִים לְמִשְׂחַק מַחְשֵב עִם תַלְמִידִים יְהוּדִים מִבֵּית סֵפֶר אַחֵר . אֲנַחְנוּ מְדַבְּרִים וְחוֹשְבִים עַל פְּרוֹיֵקְט הַסִיוּם שֶלָנוּ בְּ"מַיְינְקְרַפְט" . אֲנַחְנוּ מְדַבְּרִים בְּצֵ'ט וּבוֹנִים יַחַד עוֹלָם וִירְטוּאָלִי בְּ"מַיְינְקְרַפְט" . 5 . אִמְרוּ מָה הַמִילָה הַנְכוֹנָה בְּכָל מִשְפָּט . עֲמוּתַת "מִשְׂחָקִים לְשָלוֹם" בְּעַד / נֶגֶד מִשְׂחֲקֵי מַחְשֵב . בָּעֲמוּתָה חוֹשְבִים שֶטוֹב / רַע לְהַכִּיר חֲבֵרִים חֲדָשִים דֶרֶךְ מָסַכִּים . 6 . בַּטֵקְסְט כָּתוּב שֶיְלָדִים וּבְנֵי נוֹעַר אוֹהֲבִים לְשַׂחֵק בְּמִשְׂחֲקֵי מַחְשֵב . מִצְאוּ עוֹד שְתֵי מִילִים מִמִשְפַּחַת הַמִילִים שֶל הַמִילָה " מַחְשֵב " . מַחְבֶּרֶת לַחְשוֹב מִבְחָן לָשֶבֶת מַחְשָבָה פעילות 3 הפעילות מחזירה את התלמידים לטקסט לאיתור פרטים לפי סדר הופעתם . כדאי להנחות אותם לשים לב למילות השאלה כדי לדעת מה לחפש בטקסט . פעילות 4 הפעילות מזמנת שחזור של סדר האירועים בטקסט . התלמידים צריכים להתאים בין הפעולות שנזכרו בטקסט בזמן עבר בגוף שלישי, לבין הפעולות המוזכרות בתרגיל בזמן הווה בגוף ראשון . זמן משחק, דיבור ועוד בעד / נגד משחקי מחשב בעקבות פעילות 5 אפשר לקיים שיחה עם התלמידים על משחקי מחשב : האם משחקי מחשב יכולים לעזור לנו להכיר חברים חדשים ? מדוע ? האם ילדים נמצאים יותר מדי זמן מול מסכי מחשב ? מה אפשר ללמוד ממשחקי מחשב ? וכו' . פעילות 6 הפעילות מתרגלת זיהוי של משפחת מילים . אפשר לבקש מהתלמידים להוסיף עוד מילים שמוכרות להם באותה משפחה ( למשל : חשבון, אחשוב, חשוב ) . 72

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר