עמוד:69

מְ שַׂ חֲ קִ ים בְּ כָ ל מָ ק וֹ ם 69 2 . א . עֲנוּ בַּמַחְבֶּרֶת : אֵילוּ מֵהַמִשְׂחָקִים בַּתְמוּנוֹת גַם אַתֶם אוֹהֲבִים לְשַׂחֵק ? עִם מִי אַתֶם אוֹהֲבִים לְשַׂחֵק ? ב . בַּחֲרוּ שְתַיִים מֵהַתְמוּנוֹת וְכִתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת מָה שוֹנֶה וּמָה דוֹמֶה בֵּין הַתְמוּנוֹת הָאֵלֶה . וה חז א . ילדים משחקים כדורגל במדבר, מרוקו, 2012 | ג . ילדים מושכים בחבל במהלך פעילות בבית ספר, אוגנדה, 2017 | ו . ילדות משחקות מחוץ לארמון אובוד, אינדונזיה, 2018 אוצר מילים פנטומימה על מנת לתרגל ולחזור על פעלים שנלמדו עד כה, אפשר לשחק משחק פנטומימה כתחרות בין קבוצות : מחלקים את הכיתה לכמה קבוצות . נציג מכל קבוצה מקבל לפי תור פתק עם שם פועל ( לדוגמה - למשוך ) והוא צריך להציג אותו בפנטומימה . אם הקבוצה מנחשת נכונה את הפועל, היא זוכה בנקודה . פעלים אפשריים למשחק : לבעוט, לזרוק, לנצח, להתווכח, להתלבש ועוד . . . פעילות 2א התלמידים מספרים באילו משחקים הם אוהבים לשחק מתוך התמונות בעמודים 68 - 69 . כדאי לדרבן את התלמידים לספר עם מי ומתי הם אוהבים לשחק ואם המשחק שלהם דומה למשחק שרואים בתמונה . לדוגמה בתמונה ד רואים ילדה משחקת עם כלב בצלחת מעופפת ( פריזבי ) - האם הם אוהבים לשחק בצלחת מעופפת בפארק או בחוף הים ? האם הם משחקים עם הכלב שלהם או עם חברים ? פעילות 2ב פעילות השוואה בין תמונות . בהשוואה התלמידים יתייחסו לכמה היבטים : האם המשחק בבית או בחוץ ? האם משַחקים אותו לבד או בקבוצות ? האם המשחק תחרותי ? האם המשחק טכנולוגי ? ועוד . לצורך ההשוואה אפשר להשתמש במילים המוכרות לתלמידים : כמו, גם, אבל, משותף . 69

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר