עמוד:59

הֲ כִ י ט וֹ ב יַ חַ ד ? 59 15 . א . בַּחֲרוּ בַּפְּעָלִים הַמַתְאִימִים וְהַשְלִימוּ אֶת הַשִֹיחָה . ב . קִרְאוּ אֶת הַשִֹיחָה בְּתַפְקִידִים . מָה אֲנַחְנוּ נַעֲשֶׂה בְּסוֹף הַשָבוּעַ ? יָעֵל : אֲנִי בַּטִיוּל שֶל הַצוֹפִים . פַארַס, גַם אַתָה ? אֶשְתַתֵף / נִשְתַתֵף פַארַס : כֵּן, גַם אֲנִי בַּטִיוּל . אֲנִי בֶּטַח חֲבֵרִים חֲדָשִים, אֶשְתַתֵף / נִשְתַתֵף אַכִּיר / נַכִּיר וַאֲנַחְנוּ יַחַד . זֶה תָמִיד כֵּיף ! אֲבַשֵל / נְבַשֵל תָמָר : נוֹעָה וַאֲנִי לֹא בַּטִיוּל . אֲנַחְנוּ לְסַבָּא וְסָבְתָא . אֶשְתַתֵף / נִשְתַתֵף אֶסַע / נִיסַע אֲנַחְנוּ שָם אֶת בְּנֵי הַדוֹדִים שֶלָנוּ, וּ אִיתָם בְּיָפוֹ . אֶפְגוֹש / נִפְגוֹש אֲטַיֵיל / נְטַיֵיל אֲנַחְנוּ הַבַּיְתָה רַק בַּלַיְלָה . אֶחְזוֹר / נַחְזוֹר נוּר : אֲנִי רוֹצָה לְהִישָאֵר בַּבַּיִת . אֲנִי סְפָרִים, אֶקְרָא / נִקְרָא אֲנִי טֵלֵוִויזְיָה, וַאֲנִי עִם הָאַחִים שֶלִי . אֶרְאֶה / נִרְאֶה אֲשַׂחֵק / נְשַׂחֵק אֶשְתַתֵף פעילות 15 לאחר השלמת הקלוז מומלץ לקרוא בתפקידים את הקטע השלם שהתקבל . אפשר לתת לתלמידים מטלת כתיבה אישית - "מה אני אעשה בסוף השבוע ? " . על מנת שהתלמידים יוכלו לשבץ בכתיבה שלהם פעלים בזמן עתיד, יש לצייד אותם ברשימה של פעלים בנטייה בגוף ראשון או לבקש מהם להשתמש בפעלים שמופיעים בטקסט . זמן משחק, דיבור ועוד פעלים בעתיד, גוף ראשון ( אני, אנחנו ) "מילים במעגל" – התלמידים עומדים במעגל גדול . זורקים כדור רך לאחד התלמידים ואומרים פועל בעתיד בגוף ראשון יחיד או רבים . מי שתופס את הכדור צריך לומר את שם הפועל המתאים לפועל שנאמר ( אלמד - ללמוד , נפגוש - לפגוש וכן הלאה ) , ולזרוק את הכדור בחזרה . המטרה היא שהתלמידים ישיבו מהר ככל האפשר מבלי להתבלבל . אפשר לשאול את אותו תלמיד כמה פעמים לפני שעוברים לתלמידים אחרים . אלו שמתבלבלים יושבים, והאחרון שנשאר עומד במעגל הוא המנצח . 59

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר