עמוד:54

54 אִרְגֵן / לְאַרְגֵן نظّم חֵלֶקא בֵּירֵךְ / לְבָרֵךְ بارك 6 . מָתַי הַחֲבֵרִים שֶל נַסְרִין רוֹצִים לַעֲשׂוֹת אֶת הַמְסִיבָּה ? 7 . מָה דָנָה, אַיָה, מִיכָאֵל וְאָמִיר רוֹצִים לְהָכִין לַמְסִיבָּה ? חֵלֶקב אַיָה, דָנָה, מִיכָאֵל וְאָמִיר מִשְתַתְפִים בִּקְבוּצַת רוֹבּוֹטִיקָה . הֵם רוֹצִים לְאַרְגֵן מְסִיבַּת יוֹם הוּלֶדֶת לְנַסְרִין, חֲבֵרָה שֶלָהֶם . הַאֲזִינוּ לַשִׂיחָה וַעֲנוּ עַל הַשְאֵלוֹת בַּמַחְבֶּרֶת . מְסִיבָּה בַּחוּג מסיבה בחוג התלמידים מאזינים לשתי שיחות בין חברים ההולכים יחד לחוג . השיחה הראשונה עוסקת בארגון של מסיבת יום הולדת לאחת מהבנות בחוג, והשיחה השנייה מתרחשת לאחר שבוע, במהלך המסיבה עצמה . השיחות מתַרגלות את הבנת הנשמע, והן אינן מופיעות בספר . לפני האזנה לשיחה כדאי לתת לתלמידים שאלה שאת התשובה לה הם יחפשו בזמן ההאזנה לשיחה, למשל : מה החברים של נסרין רוצים להכין למסיבה ? השאלה מכוונת את התלמידים לאתר פרטים במהלך ההאזנה לשיחה . תמליל השיחה - חלק א אַיָה : אַתֶם יוֹדְעִים שֶבַּשָבוּעַ הַבָּא יֵש לְנַסְרִין יוֹם הוּלֶדֶת ? דָנָה : וּוָאוּ ! אַתֶם רוֹצִים לְאַרְגֵן לָה מְסִיבָּה ? מִיכָאֵל : בֶּטַח ! אוּלַי נַעֲשֶׂה לָה מְסִיבַּת הַפְתָעָה ? אָמִיר : כֵּן, אֶפְשָר בַּחוּג, בְּיוֹם רְבִיעִי הַבָּא . דָנָה : אַיָה, אַתְ רוֹצָה לְהִשְתַתֵף ? אַיָה : כֵּן ! אֲנִי יְכוֹלָה לְהַגִיעַ מוּקְדָם וּלְהָבִיא בָּלוֹנִים . דָנָה : אוּלַי נָכִין לָה עוּגָה ? אַיָה, אַתְ רוֹצָה לָבוֹא אֵלַי ? נָכִין יַחַד . אַיָה : בֶּטַח, דָנָה . אֲנִי יוֹדַעַת לְהָכִין עוּגַת שוֹקוֹלָד מַמָש טְעִימָה ! אֲנִי אֶקְנֶה אֶת כָּל מָה שֶצָרִיךְ . מִיכָאֵל, מָה אַתָה רוֹצֶה לַעֲשׂוֹת ? מִיכָאֵל : אוּלַי אֲנִי אָבִיא אֲבַטִיחַ ? נַסְרִין מְאוֹד אוֹהֶבֶת אֲבַטִיחַ . דָנָה : רַעְיוֹן מְעוּלֶה ! אָמִיר : וּמָה אֲנִי יָכוֹל לַעֲשׂוֹת ? אַתֶם כְּבָר עוֹשִׂים הַכּוֹל . . . דָנָה : אָמִיר, אַתָה צָרִיךְ לְצַלֵם אֶת הַסֶרֶט ! אָמִיר : אֵיזֶה סֶרֶט ? דָנָה : סֶרֶט מַצְחִיק, שֶכָּל הַחֲבֵרִים מֵהַחוּג מְבָרְכִים אוֹתָה . אָמִיר : אָה, בֶּטַח ! אֲנִי אֲצַלֵם אֶת הַסֶרֶט . אַיָה : מְצוּיָן ! שֶקֶט . . . נַסְרִין בָּאָה . אוצר מילים מסיבה בחוג חשוב להקנות ולתרגל את שני הפעלים "לארגן" ו"לברך" לפני ההאזנה לשיחות על מנת שהתלמידים יוכלו להבין אותן . אפשר לשוחח במליאה על דברים שאנחנו מארגנים לאירועים שונים ( לדוגמה : ימי הולדת, טיולים שנתיים, ארוחת חג, נסיעה לים ועוד ) . כמו כן אפשר לשאול את התלמידים מה אנחנו מברכים אנשים במצבים שונים, לדוגמה : מה אנחנו מברכים אדם חולה ? מה אנחנו מברכים תלמידים לפני מבחן ? וכדומה . פעלים בעתיד – בסרטון מופיעים גם פעלים בגוף ראשון בזמן עתיד כהטרמה להקניה של הנושא הלשוני הזה בהמשך היחידה . פעילות 7 לצורך הפעילות יש להאזין לשיחה פעם נוספת . כדאי לכתוב על הלוח את שמות הילדים מהשיחה ולכתוב לצד כל אחד מהם מה לפי השיחה הוא מכין למסיבה . 54

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר