עמוד:52

52 הַחֲבֵרִים מֵהַכַּדוּרְסַל אוֹי . יֵש לִי חוּג ג'וּדוֹ כִּיתָה ו 3 הֲכִי טוֹבָה בַּשָעָה הַזֹאת . אוּףףף . . . אֲנִי מַמָש לֹא אוֹהֵב לָלֶכֶת לַפַּארְק ! לִפְעָמִים אֲנַחְנוּ עוֹשִׂים דְבָרִים יַחַד וְלִפְעָמִים לְבַד מָה דַעְתְכֶם ? מָה דַעְתְכֶם ? אוֹ אוֹ מַאיָה הָלְכָה לְבַקֵר אֶת אָמִירָה עִם כּוּלָם כִּי . . . אֲנִי חוֹשֵב / חוֹשֶבֶת שֶשַחַר לֹא הִגִיעַ לַפַּארְק, כִּי . . . מַאיָה לֹא הָלְכָה לְבַקֵר אֶת אָמִירָה כִּי . . . אֲנִי חוֹשֵב / חוֹשֶבֶת שֶשַחַר הִגִיעַ לַפַּארְק, כִּי . . . דָנָה נָטָלִי בְּכֵּיף . בְּשָעָה חָמֵש ? א מְעוּלֶה / מְעוּלָה ممتاز / ممتازة אוּלַי נְשַׂחֵק הַיוֹם בַּפַּארְק, נוֹעַם וְלֹא בַּמִגְרָש ? עוֹמֶר מְעוּלֶה ! בְּשָעָה אַרְבַּע וָחֵצִי ? יֵש ! הַפַּארְק לְיַד הַבַּיִת שֶלִי . אָמִיר שַחַר, אַתָה יָכוֹל . . . ? ב 3 . קִרְאוּ כָּל שִׂיחָה וְאֶת מָה שֶכָּל יֶלֶד אוֹ יַלְדָה חוֹשְבִים, וַעֲנוּ עַל הַשְאֵלוֹת . אָמִירָה לֹא בָּאָה לְבֵית הַסֵפֶר כִּי הִיא שָבְרָה רֶגֶל . אַתֶם רוֹצִים לְבַקֵר אוֹתָה ? קָארִין אֲנִי יְכוֹלָה לָבוֹא, וְאַתְ מַאיָה ? אוצר מילים העדיף / להעדיף יש להקנות את הפועל על כל הטיותיו : יחיד / יחידה, רבים / רבות . יש להסב את תשומת לבם של התלמידים לעובדה שאחרי הפועל מעדיף / מעדיפה יכול לבוא שם עצם ( למשל : אני מעדיפה גלידת וניל ) או שם פועל ( למשל : אני מעדיפה להכין שיעורי בית לבד ) בדומה לתבנית של "אוהב / יכול / רוצה + שם פועל" . מילים וצירופים שכיחים – בטקסט מופיעים המילים והצירופים האלה : מעולה ! , יש ! , בכיף, אוּף . כדאי לחשוף את התלמידים למילים וצירופים אלו, שנוכחים מאוד בשפת היום - יום השגורה בעברית . פעילות 3 הפעילות כוללת שלוש שיחות במסרונים ואת המחשבות של ילדים בעקבות שיחות אלו . הפעילות מציגה כמה סיבות שיכולות להקשות על עשיית דברים בקבוצה . המחשבות של הילדים בפעילות מציגות התחבטויות שיש לפעמים לתלמידים בקשר לפעילויות חברתיות שונות . הפעילות מתַרגלת הבעת דעה . לאחר קריאת כל שיחה אפשר לבקש משני תלמידים לעמוד מול הכיתה כאשר תלמיד אחד מנמק מדוע מאיה / שחר / איה הצטרפו לפעילות הקבוצתית והתלמיד השני מנמק מדוע מאיה / שחר / איה העדיפו לא להצטרף לפעילות הקבוצתית . 52

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר