עמוד:65

הֲ כִ י ט וֹ ב יַ חַ ד ? 65 יָשְבוּ הָאָב וְהַבֵּן עַל הַחֲמוֹר וְהִמְשִיכוּ בַּדֶרֶךְ . עָבְרוּ שְתֵי נָשִים, רָאוּ אוֹתָם וְהִתְחִילוּ לִבְכּוֹת : "אוֹי, אוֹי, אוֹי, מָה אַתֶם עוֹשִׂים ? כָּכָה אַתֶם יוֹשְבִים וְרוֹכְבִים יַחַד עַל הַגַב שֶל הַחֲמוֹר הַקָטָן, הַמִסְכֵּן וְהָרָזֶה הַזֶה ? ! ? " הִסְתַכֵּל הָאָב עַל הַבֵּן, הִסְתַכֵּל הַבֵּן עַל הָאָב . "אֲנִי אֶסְחַב אֶת הַחֲמוֹר עַל הַגַב שֶלִי," אָמַר הָאָב . "אֲנִי אֶעֱזוֹר לְךָ," אָמַר הַבֵּן . הֵרִימוּ הָאָב וְהַבֵּן אֶת הַחֲמוֹר עַל הַגַב שֶלָהֶם וְהִמְשִיכוּ בַּדֶרֶךְ . הַיוֹם הָיָה חַם, הַחֲמוֹר הָיָה כָּבֵד, וְאַחֲרֵי כַּמָה זְמַן עָצְרוּ הַשְנַיִים וְהִתְיַישְבוּ לָנוּחַ לְיַד עֵץ . עָבַר אִיש חָכָם אֶחָד וְשָאַל אוֹתָם מָה הֵם עוֹשִׂים . סִיפְּרוּ לוֹ הָאָב וְהַבֵּן מָה קָרָה לָהֶם בַּדֶרֶךְ . צָחַק הֶחָכָם וְאָמַר : "אִי אֶפְשָר לְהַקְשִיב לַדֵעוֹת שֶל כּוּלָם . לְכָל אֶחָד יֵש דֵעָה אַחֶרֶת, וְכָל אֶחָד חוֹשֵב שֶהוּא יוֹדֵעַ הֲכִי טוֹב . אַתֶם צְרִיכִים לַעֲשׂוֹת אֶת מָה שֶאַתֶם חוֹשְבִים ! " הִסְתַכְּלוּ הָאָב וְהַבֵּן זֶה עַל זֶה וְחִייְכוּ . "בּוֹא, נַמְשִיךְ," אָמַר הָאָב, "אֲנִי כְּבָר יוֹדֵעַ מָה אֲנַחְנוּ צְרִיכִים לַעֲשׂוֹת . . . " רָזֶה / רָזָה نحيف / نحيفة 25 . לְפִי דַעְתְכֶם, מָה עָשׂוּ הָאָב וְהַבֵּן בְּסוֹף הַסִיפּוּר ? 26 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת אֶת מִילוֹת הַשְאֵלָה הַנְכוֹנוֹת לְפִי הַתְשוּבוֹת : א . הָלְכוּ הָאָב וְהַבֵּן ? לַשוּק . ב . הָאָב וְהַבֵּן הָלְכוּ לַשוּק ? כִּי הֵם רָצוּ לִמְכּוֹר עַגְבָנִיוֹת . ג . נָחוּ הָאָב וְהַבֵּן ? לְיַד עֵץ . ד . אֲנָשִים פָּגְשוּ הָאָב וְהַבֵּן בַּדֶרֶךְ ? שְמוֹנָה אֲנָשִים . ( 15 ) ( 20 ) ( 25 ) ( 30 ) פעילות 25 הפעילות מתייחסת לסוף של הסיפור, שהוא סוף פתוח . הפעילות מאפשרת חשיבה יצירתית ומקורית של התלמידים . כדאי לעודד את התלמידים להעלות רעיונות שונים מה האב והבן עושים כתגובה לדברי החכם ( אולי האב חזר לשבת על החמור ? אולי הם השאירו את החמור ליד העץ והלכו ברגל ? אולי הם החליטו לחזור הביתה כי הם התעייפו ? אולי הם הזמינו את החכם לבוא איתם ? ועוד ) . פעילות 26 הפעילות מתרגלת מילות שאלה . לאחר הפעילות אפשר לבקש מהתלמידים לחבר עוד שאלה ותשובה על הסיפור, עם מילות שאלה נוספות כמו : מתי, מה, את מי . 65

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר