עמוד:63

הֲ כִ י ט וֹ ב יַ חַ ד ? 63 22 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת לְפָחוֹת 5 מִשְפָּטִים לְפִי הַדוּגְמָה . אֲנִי שְתֵינוּ אֲנַחְנוּ שְנֵינוּ אָכִין אֲבַקֵר אֶלְמַד נְנַגֵן נִקְנֶה נְסַפֵּר נִכְתוֹב בַּבַּיִת לְךָ עִם אַבָּא שִיעוּרֵי בַּיִת בַּכִּיתָה עוּגָה אוֹתָם מָחָר בַּשָבוּעַ הַבָּא בְּיוֹם חֲמִישִי בְּעוֹד חָמֵש דַקוֹת בַּלַיְלָה אַחַר כָּךְ דוּגְמָה : אֲנִי אֲבַקֵר אוֹתָם בַּשָבוּע הַבָּא . כָּאן קוֹרְאִים ! כמעט כל הזמן אני נמצא עם עוד אנשים : בבוקר אני לומד בכיתה עם עוד תלמידים ; אחרי הצוהריים אני הולך לחוג עם עוד ילדים, ובערב אני בבית עם המשפחה . גם בסוף השבוע אני נמצא עם עוד אנשים . אנחנו נוסעים לבקר את סבא וסבתא שלי . בבית שלהם אני פוגש את כל הדודים והדודות שלי, וכולנו יושבים לארוחה גדולה . המבוגרים מדברים ומתווכחים ליד השולחן, ואנחנו הילדים משחקים ורצים בכל הבית . אבל לפעמים אני מעדיף להיות לבד . אני נשאר בחדר שלי, קורא ספר, משחק במחשב, רואה סרטים מצחיקים בטלפון או מחפש באינטרנט דברים שמעניינים אותי . אבל תמיד אחרי כמה שעות מתחיל להיות לי משעמם לבד, ואז אני הולך לשחק עם האחים שלי או עם חברים שלי . פעילות 22 הפעילות חוזרת על נטיית פעלים בזמן עתיד בגוף ראשון ועל ביטויי זמן בעתיד . על מנת לחבר משפטים הגיוניים התלמידים צריכים לזהות את תחיליות הפועל בזמן עתיד ולהתאים אותו לשם הגוף הנכון . נוסף על כך, התלמידים צריכים להבין את משמעות הפועל על מנת להתאים לו שם עצם או מילת יחס נכונים . כאן קוראים ! תרגול קריאה ללא ניקוד . לאחר הפעילות אפשר לשאול את התלמידים אם גם הם מרגישים לפעמים צורך להיות לבד, מתי הם אוהבים להיות לבד, ומה הם עושים כשמשעמם להם . 63

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר