עמוד:42

42 18 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת אֶת הַתְשוּבוֹת הַנְכוֹנוֹת . בְּוּוִינְגֵיְיט עַלִי יָכוֹל לָלֶכֶת : א . לַמִגְרָש ב . לַמִשְפָּחָה שֶלוֹ ג . לְבֵית הַסֵפֶר ד . לַחֲדַר הָאוֹכֶל ה . לַחֶדֶר שֶלוֹ 19 . מָה דַעְתְכֶם, עַלִי אוֹהֵב לָגוּר בַּפְּנִימִייָה לִסְפּוֹרְטָאִים צְעִירִים ? כֵּן | לֹא אֵיךְ אַתֶם יוֹדְעִים ? מִצְאוּ בַּטֵקְסְט אֶת הַמִשְפָּט שֶעָזַר לָכֶם לְהַגִיעַ לַתְשוּבָה . 20 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת שְנֵי דְבָרִים דוֹמִים וּשְנֵי דְבָרִים שוֹנִים בֵּין הַיוֹם שֶל מִרְיָם וּבֵין הַיוֹם שֶל עַלִי . 21 . עִבְדוּ בְּזוּגוֹת : כִּתְבוּ שְאֵלוֹת עַל הַיוֹם שֶל מִרְיָם וְעַל הַיוֹם שֶל עַלִי . תְנוּ לְזוּג אַחֵר לַעֲנוֹת עַל הַשְאֵלוֹת שֶלָכֶם, וְאַתֶם עֲנוּ עַל הַשְאֵלוֹת שֶלָהֶם . לְדוּגְמָה : מָתַי מַתְחִיל חוּג הַצִיוּר שֶל מִרְיָם ? 22 . הַשְלִימוּ כָּל מִשְפָּט בְּצוּרָה נְכוֹנָה . א . בְּיוֹם שַבָּת אֲנִי קָמָה שָעָה תֵשַע וָחֵצִי . בְּ / לְ ב . אַחֲרֵי הַלִימוּדִים אֲנִי אוֹכֵל אֲרוּחַת צוֹהֳרַיִים בַּיִת שֶל סָבְתָא . בַּ / לַ ג . בְּיוֹם שְלִישִי אֲנִי בְּחוּג רִיקוּד מִשָעָה חָמֵש הַשָעָה שֶבַע . עִם / עַד ד . בְּיוֹם רְבִיעִי אֲנִי הוֹלֵךְ אִימוּן טֵנִיס . בְּ / לְ ה . אַחֲרֵי הַצוֹהֳרַיִים אֲנִי לוֹמֶדֶת מִבְחָן הָאָחוֹת שֶלִי . בַּ / לַעִם / עַד פעילות 18 הפעילות מתרגלת איתור פרטים אך גם היסק לגבי מגורים בפנימייה, שאינם מאפשרים מפגש יומיומי עם בני המשפחה . פעילות 19 המשפט "עוד יום נהדר נגמר" מרמז כי עלי אוהב לגור בפנימייה לספורטאים צעירים . אפשר לבקש מהתלמידים לאתר משפט שרומז אם עלי אוהב את הפנימייה או לא . אפשר גם לבקש מהתלמידים להביע את דעתם על סדר יומו של עלי ולנמק – האם זהו סדר יום קשה ? האם הוא מתאים לילדים ? מדוע ? האם הוא היה מתאים להם ? פעילות 20 פעילות השוואה בין טקסטים . תחילה כדאי להכין עם התלמידים מדדי השוואה שיקלו עליהם לחפש נקודות דמיון ושוני, למשל : שעת הקימה בבוקר, שעות הארוחות, דברים שעושים אחרי בית הספר, מקום המגורים והלימודים . דוגמאות : גם מרים וגם עלי אוכלים ארוחת ערב בשעה 00 : 19 . מרים מתעוררת בשעה 00 : 7 בבוקר, אבל עלי מתעורר יותר מוקדם, בשעה 00 : 6 . מרים אוכלת ארוחת בוקר בבית, אבל עלי אוכל ארוחת פעילות 21 בוקר בחדר אוכל . התלמידים יחברו שאלות לפי המונולוג או לפי סדר היום שמופיע לצדו : איך קוראים לחברה של מרים ? לאיזה חוג הולכת מרים ? איפה עלי לומד ? מתי סבתא באה ? ועוד . שאילת שאלות היא מיומנות מסדר חשיבה גבוה ויכולה להעיד על הבנת הנקרא : ככל שהתלמידים הבינו טוב יותר את הטקסט כך יוכלו לשאול יותר שאלות ברמת המידע הסמוי בטקסט ולא רק ברמת המידע הגלוי . פעילות 22 פעילות חזרה על מילות יחס המוכרות לתלמידים . 42

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר