עמוד:40

40 הַיוֹם שֶל מִרְיָם אֲנִי אוֹהֶבֶת לִישוֹן, אֲבָל כָּל בּוֹקֶר אֲנִי צְרִיכָה לָקוּם מוּקְדָם . אֲנִי קָמָה בְּשָעָה . אֲנִי מִתְלַבֶּשֶת וְאוֹכֶלֶת מַשֶהוּ . בְּשָעָה אֲנִי הוֹלֶכֶת לְבֵית הַסֵפֶר . אֲנִי לוֹמֶדֶת עַד הַשָעָה אַחַת וָחֵצִי . בְּיוֹם שְלִישִי אֲנִי נִשְאֶרֶת בְּבֵית הַסֵפֶר לְחוּג צִיוּר . הַחוּג נִגְמָר בְּ, וְאָז אֲנִי חוֹזֶרֶת הַבַּיְתָה . לִפְעָמִים אֲנִי נִפְגֶשֶת אַחֲרֵי הַצוֹהֳרַיִים עִם הַחֲבֵרָה שֶלִי אַיָה, וְלִפְעָמִים אֲנִי נִשְאֶרֶת בַּבַּיִת וּמְשַׂחֶקֶת בַּמַחְשֵב . אֲנִי מַמָש מְחַכָּה לְשָעָה , כִּי אָז סָבְתָא שֶלִי בָּאָה לְבַקֵר, וַאֲנַחְנוּ מְכִינוֹת יַחַד עוּגָה אוֹ אֲרוּחַת עֶרֶב . 16 . הַשְלִימוּ אֶת הַשָעוֹת בַּסִיפּוּרִים שֶל הַיְלָדִים וַעֲנוּ עַל הַשְאֵלוֹת . 17 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת מָה מִרְיָם עוֹשָׂה כָּל יוֹם, וּמָה הִיא עוֹשָׂה רַק לִפְעָמִים . רֶבַע לְשֶבַע הִתְלַבֵּש / לְהִתְלַבֵּש لبس מִרְיָם : יוֹם שְלִישִי 45 : 06 בּוֹקֶר טוֹב ! 30 : 07 בַּדֶרֶךְ לְבֵית הַסֵפֶר 00 : 08 - 30 : 13 לוֹמֶדֶת 45 : 13 - 45 : 14 חוּג צִיוּר 00 : 15 - 00 : 17 מְכִינָה שִיעוּרֵי בַּיִת, מְשַׂחֶקֶת בַּמַחְשֵב 00 : 17 סָבְתָא בָּאָה ! 00 : 19 אֲרוּחַת עֶרֶב 00 : 21 לַיְלָה טוֹב מָה עוֹשִׂים הַיוֹם ? מה עושים היום ? פעילות 16 הפעילות כוללת מונולוגים של שני ילדים אשר מספרים על סדר יומם – מרים ועלי . לפעילות שתי מטרות : חשיפה לסדר יומם של ילדים שונים ותרגול כתיבת שעות . מומלץ תחילה לקרוא את הטקסט מתחילתו ועד סופו ואז לחזור ולהשלים את השעות לפי סדר היום המופיע לצדו של כל טקסט . לאחר מכן כדאי לשוב ולקרוא את הטקסט השלם ולענות על השאלות . אוצר מילים היום של מרים - כל יום / לפעמים כדי לתרגל את השימוש בביטויי הזמן הללו כדאי לבקש מתלמיד או תלמידה לשאול שאלה עם המילים האלה ושאר התלמידים יענו בהצבעה . דוגמאות : מי משחק כל יום במחשב ? מי לפעמים רוכב על אופניים לבית הספר ? 40

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר