עמוד:15

1 , 2 , 3 , מַ תְ חִ י לִ י ם ! 15 לְכָל אוֹת בְּעִבְרִית יֵש מִסְפָּר : תשרקצפעסנמל 00400300200109080706050403 כיטחזוהדגבא 0201987654321 15 . מָה כָּתוּב כָּאן ? הִפְכוּ אֶת הַמִסְפָּרִים לְאוֹתִיוֹת וְכִתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת . ! ! 4620250302 16 . אִמְרוּ בְּאֵיזֶה אִיוּר ( رسمة ) אֶפְשָר לִמְצוֹא תְשוּבָה לְכָל שְאֵלָה ? • אֵיפֹה הִמְצִיאוּ אֶת הַסְפָרוֹת ,1 ,2 3 ? • מָתַי הִמְצִיאוּ אֶת הַסְפָרוֹת ,1 ,2 3 ? • מָה עָזַר לַאֲנָשִים לִסְפּוֹר ? • בְּאֵילוּ דְרָכִים אֶפְשָר לִכְתוֹב מִסְפָּרִים ? 56 בְּעִבְרִית אֶפְשָר לִכְתוֹב מִסְפָּרִים בְּאוֹתִיוֹת, לְמָשָל : א = ,1 לָכֵן תַרְגִיל א הוּא הַתַרְגִיל הָרִאשוֹן ; ו = ,6 לָכֵן כִּיתָה ו הִיא הַכִּיתָה הַשִישִית . הַסִפְרָה אֶפֶס הִיא הַסִפְרָה הָאַחֲרוֹנָה שֶהִמְצִיאוּ . זמן משחק, דיבור ועוד גימטרייה גימטרייה היא הענקת ערך מספרי לאותיות בעברית לפי מפתח מסוים . אפשר להרחיב את העיסוק בנושא באמצעות חידות שבהן התלמידים יפענחו מילים וצירופי מילים הנתונים במספרים ( לשם כך צריך להכין להם את המפתח הנ"ל ) . אפשר שהמורים יחברו את החידות, ואפשר גם לתת לתלמידים לחבר ולהציג חידות מן הסוג הזה . אפשר לעשות זאת בהקשר של שמות חיות, שמות של מדינות או צירופים שונים שהוזכרו ביחידה או נלמדו בעבר, למשל : בית קפה, יום הולדת . אפשר שהתלמידים יכתבו את השם שלהם בגימטרייה או ייחשבו את הערך המספרי של השם שלהם . 15

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר