עמוד:6

6 אָמִיר 2 . הַאִם אָמִיר הָיָה הַיוֹם בְּבֵית הַסֵפֶר ? כֵּן | לֹא אֵיךְ אַתֶם יוֹדְעִים ? 3 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת אֶת חֲמֵש הַמִילִים שֶאָמִיר צָרִיךְ לִלְמוֹד, וְתַרְגְמוּ אוֹתָן לְעִבְרִית . 1 . קִרְאוּ אֶת הַשִֹיחוֹת וַעֲנוּ עַל הַשְאֵלוֹת . מִסְפָּרִים בְּכָל מָקוֹם נוֹעַם מָה שְלוֹמְךָ ? אֵיךְ אַתָה מַרְגִיש ? אָמִיר לֹא מַשֶהוּ . עוֹד כּוֹאֵב לִי הָרֹאש . הָיוּ שִיעוּרֵי בַּיִת הַיוֹם ? נוֹעַם לֹא הַרְבֵּה . רַק בַּעֲרָבִית . צָרִיךְ לִלְמוֹד אֶת הַמִילִים הָאֵלֶה : נוֹעַם לֹא, הַמוֹרָה נָתְנָה גַם חֲמִישָה תַרְגִילִים בַּסֵפֶר . נוֹעַם בְּעַמוּד 15 . אָמִיר וְזֶהוּ ? אָמִיר בְּאֵיזֶה עַמוּד הַתַרְגִילִים ? אָמִיר טוֹב . . . תוֹדָה ! מטרות היחידה הנושא התוכני היחידה מציגה סיטואציות מוכרות ויומיומיות אשר מכילות מידע מספרי, לדוגמה : מפגש בין אנשים בבית קפה, שיחה בין ילדים בנוגע לשיעורי בית, שיחות שמתקיימות בתחנת אוטובוס, קניות . נוסף על כך יש עיסוק בעובדות הקשורות להיסטוריה של המספרים . התכנים ביחידה באים לידי ביטוי בכמה סוגות ועולמות שיח : מסרונים בטלפון, הזמנה למסיבה, עלילון ( קומיקס ) , סיפור עם, שיחות בעל פה, ומודעות באינטרנט . הנושא הלשוני - שימוש נכון בשמות המספר : חזרה על המספרים מ - 11 ועד 19 ועל העשרות השלמות ( ,20 ,30 40 . . . ) . הקניית המספרים מעל 20 בזכר ובנקבה . - חזרה על צירופי סמיכות ביחיד . פעילות 3 אפשר לבקש מהתלמידים לומר מה משותף לחמש המילים שאמיר צריך ללמוד, ואילו עוד מילים יכולות להתאים להן . 6

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר