עמוד:23

1 , 2 , 3 , מַ תְ חִ י לִ י ם ! 23 28 . א . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת אֶת הַמִסְפָּרִים בְּמִילִים וְקִרְאוּ אֶת הַמִשְפָּטִים . ב . בַּמַחְבֶּרֶת - סַפְּרוּ עַל עַצְמְכֶם בְּמִסְפָּרִים . אֲנִי יַסְמִין . אֲנִי בַּת ( 11 ) . אֲחוֹתִי הַגְדוֹלָה בַּת ( 16 ) , וְיֵש לִי אָח קָטָן בֶּן ( 9 ) . אִימָא שֶלִי בַּת ( 41 ) , וְאַבָּא שֶלִי בֶּן ( 43 ) . אֲנִי לוֹמֶדֶת בְּכִיתָה ו . בַּכִּיתָה שֶלִי יֵש ( 39 ) תַלְמִידִים : ( 18 ) בָּנוֹת וְ ( 21 ) בָּנִים . כָּל בּוֹקֶר אֲנִי נוֹסַעַת לְבֵית הַסֵפֶר בְּאוֹטוֹבּוּס מִסְפָּר ( 57 ) , אֲבָל לִפְעָמִים אֲנִי הוֹלֶכֶת בָּרֶגֶל, וְאָז לוֹקֵחַ לִי ( 24 ) דַקוֹת . אֲנִי . . . אֲנִי בֶּן / בַּת . . . יֵש לִי . . . אֲנִי לוֹמֵד / לוֹמֶדֶת בְּכִיתָה . . . בַּכִּיתָה שֶלִי יֵש . . . כָּל בּוֹקֶר אֲנִי . . . אֲנִי בְּמִסְפָּרִים אַחַת-עֶשְׂרֵה פעילות 82א התלמידים משלימים את המספרים בסיפור של יסמין לצורך תרגול שם המספר וכהכנה לפעילות כתיבה על עצמם בסעיף ב . לאחר השלמת הפעילות כדאי לבקש מהתלמידים לקרוא את הקטע בקול . פינת הלשון בהזדמנות זו מומלץ להזכיר לתלמידים שיש בעברית שמות עצם בעלי ריבוי חריג : מילים ממין נקבה שמקבלות ברבות סיומת X ים כמו שנה - שנים ; ומילים ממין זכר שמקבלות ברבים סיומת X וֹת כמו חלון - חלונות . פעילות 82ב פעילות כתיבה אשר מזמנת הצגת תוצרים במליאה או במצגת . לפני הכתיבה מומלץ לערוך שיחה בנושא – מה התלמידים יכולים לספר על עצמם במספרים ולא רק בנוגע למה שהופיע בסעיף א, למשל : כמה תחביבים יש להם, כמה בני דודים, כמה שעות הם משחקים בטלפון, כמה שעות הם צופים בטלוויזיה, בכמה מדינות הם ביקרו בעולם וכדומה . מומלץ להכין רשימה שתהווה עבורם מאגר שהם ייעזרו בו בזמן הכתיבה . 23

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר