עמוד:152

152 לְכָל אֶחָד יֵש תַפְקִיד תַפְקִיד وظيفة הַפִּילִים חַיִים יַחַד בִּקְבוּצָה, וְיֵש לָהֶם תַפְקִידִים שוֹנִים . 16 . עֲנוּ עַל הַשְאֵלוֹת . הֵיעָזְרוּ בְּחֵלֶק מֵהַמִשְפָּטִים בִּפְעִילוּת 15 . أجيبوا عن الأسئلة . استعينوا بقسم من الجُمل في الفعّاليّة 15 . א . מָה הַתַפְקִיד שֶל הַפִּילָה הַמַנְהִיגָה ? ב . מָה הַתַפְקִיד שֶל הַפִּילוֹת הַמְבוּגָרוֹת ? 17 . הַתַפְקִידִים שֶלָנוּ גַם לִבְנֵי אָדָם יֵש תַפְקִידִים בַּמִשְפָּחָה . כִּתְבוּ עַל הַתַפְקִידִים בַּמִשְפָּחָה שֶלָכֶם . • מָה הַתַפְקִידִים שֶלָכֶם ? אִם אֵין לָכֶם תַפְקִידִים, חִשְבוּ מָה אַתֶם רוֹצִים לַעֲשׂוֹת . • מָה הַתַפְקִידִים שֶל הָאַחִים וְהָאֲחָיוֹת שֶלָכֶם ? • אַתֶם אוֹהֲבִים אֶת הַתַפְקִידִים שֶלָכֶם ? • אַתֶם רוֹצִים לַעֲשׂוֹת מַשֶהוּ אַחֵר ? דוּגְמָאוֹת לְתַפְקִידִים בַּמִשְפָּחָה : • לִשְמוֹר עַל הָאַחִים הַקְטַנִים • לְהָכִין אוֹכֶל לְבֵית הַסֵפֶר • לְהָכִין אֲרוּחַת עֶרֶב לְכָל הַמִשְפָּחָה • לָלֶכֶת לַחֲנוּת • לְסַדֵר אֶת הַחֶדֶר • לְנַקוֹת אֶת הַבַּיִת • לַעֲזוֹר לַהוֹרִים • לַעֲזוֹר לְסַבָּא וְסָבְתָא פעילות 17 בפעילות זו התלמידים מתבקשים לתאר את התפקידים שלהם ושל בני המשפחה שלהם . כהכנה לפעילות מובא בספר מאגר של דוגמאות לפעילויות שהילדים יכולים לקחת בהן חלק במסגרת המשפחות שלהם . בנוסף, כדאי לערוך שיחה מקדימה כדי לוודא שהתלמידים מכירים את אוצר המילים של הפעולות שהם רוצים לתאר, וליצור על הלוח מאגר של פעולות שהתלמידים יוכלו להיעזר בו . לאחר הכתיבה התלמידים יוכלו להשוות בין התפקידים שלהם, ובכך יחזרו על המבנים הלשוניים שנלמדו בפרקים הראשונים . למשל : "גם אני וגם עלי שומרים על האחים הקטנים שלנו . " 152

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר