עמוד:151

151 שָ לֵ ם וַ חֲ לָ קָ י ו הַ זְ מַ ן שֶ לָ נ וּ מְ נַ גְ נִ י ם בְּ יַחַ ד יֵש מָ ה לַ עֲ שׂ וֹ ת ! אֲ נִ י וַ אֲ חֵ רִ ים 13 . עִבְדוּ בְּזוּגוֹת . עֲנוּ עַל הַשְאֵלוֹת וְאִמְרוּ אֵיךְ יְדַעְתֶם אֶת הַתְשוּבוֹת . אֶפְשָר לִבְחוֹר כַּמָה אֶפְשָרוּיוֹת . א . אֵיךְ פִּילִים שוֹתִים ? • קָרָאתִי בַּהוֹדָעָה שֶל יַסְמִין . • רָאִיתִי בַּתְמוּנוֹת . • קָרָאתִי בַּתְגוּבוֹת לַהוֹדָעָה . ב . הַאִם כָּל הַפִּילִים הַקְטַנִים נִשְאָרִים בַּקְבוּצָה כְּשֶהֵם גְדֵלִים ? • קָרָאתִי בַּהוֹדָעָה שֶל יַסְמִין . • רָאִיתִי בַּתְמוּנוֹת . • קָרָאתִי בַּתְגוּבוֹת לַהוֹדָעָה . ג . אֵיזוֹ פִּילָה הִיא הַמַנְהִיגָה שֶל הַקְבוּצָה ? • קָרָאתִי בַּהוֹדָעָה שֶל יַסְמִין . • רָאִיתִי בַּתְמוּנוֹת . • קָרָאתִי בַּתְגוּבוֹת לַהוֹדָעָה . 14 . בְּסוֹף הַהוֹדָעָה הַמַדְרִיךְ מְדַבֵּר עַל בְּנֵי אָדָם וְעַל פִּילִים . כִּתְבוּ לְפִי הַדְבָרִים שֶהוּא אוֹמֵר מָה דוֹמֶה בֵּין בְּנֵי אָדָם לְפִילִים, וּמָה שוֹנֶה בֵּין בְּנֵי אָדָם לְפִילִים . דוֹמֶה : שוֹנֶה : 15 . כִּתְבוּ אֶת הַמִילִים הַחֲסֵרוֹת : אֶת , עַל , שֶל , עִם . א . יַסְמִין נָסְעָה לְאַפְרִיקָה הַמִשְפָּחָה שֶלָה . ב . כָּל הַפִּילִים הוֹלְכִים הַמַנְהִיגָה . ג . הַפִּילָה הַמַנְהִיגָה לוֹקַחַת הַפִּילִים לִמְצוֹא אוֹכֶל וּמַיִם . ד . הַפִּילוֹת בַּקְבוּצָה הֵן הַבָּנוֹת וְהָאֲחָיוֹת הַמַנְהִיגָה . ה . הַפִּילוֹת הַמְבוּגָרוֹת שוֹמְרוֹת הַפִּילִים הַקְטַנִים . ו . יַסְמִין רָאֲתָה הַפִּילִים לְיַד הָאֲגַם . פעילות 13 הפעילות מחדדת את הרעיון של קבלת מידע ממקורות שונים, במקרה הזה : טקסט שמופיע בהודעה באתר של הכיתה, תגובות של התלמידים להודעה ותמונות . חשוב להבהיר לתלמידים שהידע שלנו נצבר בדרך של מיזוג מידע ממקורות שונים, כך שבתשובות שלהם המידע יכול להתקבל מכמה מקורות . 151

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר