עמוד:146

146 הָעִיוְורִים הָלְכוּ עִם הָאִיש לִרְאוֹת אֶת הַפִּיל . אִיתִי / אִיתָנוּ הָעִיוְורִים הָלְכו אִיתוֹ לִרְאוֹת אֶת הַפִּיל . אֲנַחְנוּ > > אִיתָנוּ אֲנִי > > אִיתִי אַתְ > > אִיתָךְ אַתַָה > > אִיתְךָ אַתֶן > > אִיתְכֶן אַתֶם > > אִיתְכֶם הִיא > > אִיתָה הוּא > > אִיתוֹ הֵן > > אִיתָן הֵם > > אִיתָם 7 . הַמִשְפָּטִים הָאֵלֶה כְּתוּבִים בַּסִיפּוּר . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת לְיַד כָּל מִילָה אֲדוּמָה אֶת הַמִילָה הַמַתְאִימָה . אִיתָם - הֵם דוּגְמָה : א . הַיְלָדִים הַקְטַנִים נָתְנוּ יָדַיִים לַהוֹרִים שֶלָהֶם וְהָלְכוּ אִיתָם . ב . "אוּלַי אַתָה יָכוֹל לָבוֹא אִיתָנוּ ? " ג . "בֶּטַח," אָמַר הָאִיש, "בּוֹאוּ אִיתִי . " ד . הָעִיוְורִים הָלְכוּ אִיתוֹ וְהִגִיעוּ אֶל הַפִּיל . הֵם אֲנִיהוּאאֲנַחְנוּ פינת הלשון חשוב להסביר לתלמידים שמילת היחס עם הופכת בנטייה ל איתי , איתך . . . הנטייה של עִמִי, עִמְךָ, שדומה יותר לערבית, קיימת בשפה העברית, אבל בעברית המודרנית כמעט שלא משתמשים בה . אפשר לומר לתלמידים שהמשמעות של איתי זה : עִם אני, איתך – עִם אתה וכן הלאה . זה יקל על התלמידים להבין את הנטייה . 146

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר