עמוד:132

132 7 . קִרְאוּ אֶת הַמִשְפָּטִים וְכִתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת לְמִי מַתְאִים לַחְשוֹב כָּכָה - לָאִיש הַזָקֵן אוֹ לַיַלְדָה . א . לְדַעְתִי, בֶּן אָדָם אֶחָד לֹא יָכוֹל לְשַנוֹת הַרְבֵּה . ב . לְדַעְתִי, אֲנַחְנוּ צְרִיכִים לַעֲזוֹר לְמִי שֶאֲנַחְנוּ יְכוֹלִים . ג . לַעֲזוֹר לְמִישֶהוּ בְּדָבָר אֶחָד קָטָן זֶה חָשוּב . ד . כָּל אֶחָד יָכוֹל לַעֲשׂוֹת מַשֶהוּ, כָּל אֶחָד יָכוֹל לְשַנוֹת ! ה . כְּשֶאֲנַחְנוּ לֹא יְכוֹלִים לַעֲזוֹר לְכוּלָם, אֲנַחְנוּ לֹא בֶּאֱמֶת יְכוֹלִים לְשַנוֹת . 8 . הַדֵעָה שֶל הָאִיש הַזָקֵן שוֹנָה מֵהַדֵעָה שֶל הַיַלְדָה . מָה דַעְתְכֶם ? עִם מִי אַתֶם מַסְכִּימִים ? הַסְבִּירוּ . אֲנִי מַסְכִּים / אֲנִי מַסְכִּימָה עִם . . . , כִּי . . . פעילות 7 הפעילות ממחישה את הרעיון של נקודות מבט שונות בהתייחסות לעניין עקרוני . פעילות 8 התלמידים מתבקשים להביע את דעתם לפי הדעות של הזקן והילדה . השאלה בספר מופיעה כשאלה פתוחה . אם קשה לתלמידים להביע את דעתם בדרך זו, אפשר להציע להם לבחור אחד מהמשפטים בפעילות 7 שהכי מתאים לדעתם ולהעתיק אותו . 132

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר