עמוד:125

125 שָ לֵ ם וַ חֲ לָ קָ י ו הַ זְ מַ ן שֶ לָ נ וּ מְ נַ גְ נִ י ם בְּ יַחַ ד יֵש מָ ה לַ עֲ שׂ וֹ ת ! אֲ נִ י וַ אֲ חֵ רִ ים 14 . הָאֲנָשִים הֵכִינוּ כְּלֵי נְגִינָה מִדְבָרִים שֶמָצְאוּ בַּזֶבֶל . א . אֵילוּ דְבָרִים הֵם מָצְאוּ ? ב . אֵילוּ כְּלֵי נְגִינָה הֵם הֵכִינוּ לַתִזְמוֹרֶת ? 15 . בְּשוּרָה 4 כָּתוּב : "בְּקָטֵאוּרָה יֵש מִזְבָּלָה, וְהַזֶבֶל מִכָּל הָעִיר מַגִיעַ לְשָם . " לְאָן מַגִיעַ הַזֶבֶל ? 16 . הַעֲתִיקוּ לַמַחְבֶּרֶת אֶת הַמִשְפָּטִים לְפִי הַסֵדֶר בַּטֵקְסְט . انسخوا إلى دفاتركم الجمل حسب تسلسلها في النصّ . צָ'אבֶס וְהַמוֹרִים לִימְדוּ אֶת הַיְלָדִים לְנַגֵן . הַיְלָדִים נִיגְנוּ יַחַד בְּתִזְמוֹרֶת . הַיְלָדִים בָּאוּ עִם הַהוֹרִים לַמִזְבָּלָה . הַיְלָדִים לֹא יָכְלוּ לְנַגֵן כִּי לֹא הָיוּ לָהֶם כְּלֵי נְגִינָה . הַתִזְמוֹרֶת נָסְעָה לְקוֹנְצֶרְטִים בְּכָל הָעוֹלָם . הָאֲנָשִים הֵכִינוּ לַיְלָדִים כְּלֵי נְגִינָה מֵהַדְבָרִים הַיְשָנִים שֶהֵם מָצְאוּ . צָ'אבֶס רָצָה לְלַמֵד אֶת הַיְלָדִים לְנַגֵן . 17 . בְּשוּרָה 9 כָּתוּב : "צ'ָאבֶס בִּיקֵש מִכַּמָה אֲנָשִים בַּשְכוּנָה לַעֲזוֹר לוֹ . " בְּמָה הֵם עָזְרוּ לוֹ ? א . לִקְנוֹת כְּלֵי נְגִינָה לַיְלָדִים . ב . לְהָכִין כְּלֵי נְגִינָה לַיְלָדִים . ג . לַעֲבוֹד בַּמִזְבָּלָה . 1 פעילות 14 הפעילות מחדדת את הרעיון שכלי הנגינה נעשו מחומרים שנמצאו במזבלה . החומרים : בקבוקים, חלקים של רהיטים, ארגזים, מפתחות וסירים . הכלים שנבנו : חליל, חצוצרה, צ'לו, כינור, תופים . 125

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר