עמוד:118

118 מַא יָה ק וֹ נְצֵרְט שֶל הַתִּזְמ וֹ רֶת הָעֲרָבִי ת-יְה וּ דִי ת : מְנַגְנִי ם יַחַד בְּי וֹ ם חֲמִי שִי , 14 בְּפֶבְּר וּ אָר 19 0 2 , בְּשָעָה 0 0 : 18 בְּמֶרְכָּז קְרִי גֶר , בְּחֵי פָה . הַק וֹ נְצֵרְט בְּחִי נָם מַאיָה שָלְחָה לְרוּתִי אֶת הַמוֹדָעָה עַל הַקוֹנְצֵרְט . * שִׂימוּ לֵב : שָעָה 00 : 18 = שֵש בָּעֶרֶב 7 . רוּתִי סִיפְּרָה לְסַבָּא שֶלָה עַל הַקוֹנְצֵרְט וְהוּא שָאַל אוֹתָה כַּמָה שְאֵלוֹת . הַשְלִימוּ אֶת הַשִׂיחָה לְפִי הַמוֹדָעָה . أكملوا المحادثة حسب الإعلان الوارد أعلاهُ . עִבְדוּ בְּזוּגוֹת . קִרְאוּ אֶת הַשְאֵלוֹת שֶל סַבָּא, וְאִמְרוּ אֶת הַתְשוּבוֹת שֶל רוּתִי . רוּתִי : סַבָּא, יֵש קוֹנְצֵרְט שֶל הַתִזְמוֹרֶת הָעֲרָבִית-יְהוּדִית . אַתָה רוֹצֶה לָבוֹא ? מְנַגְנִים שָם בְּעוּד . סַבָּא : אֵיזֶה יוֹפִי ! אֵיפֹה הַקוֹנְצֵרְט ? רוּתִי : סַבָּא : מִזְמַן לֹא הָיִיתִי שָם . מָתַי הַקוֹנְצֵרְט ? רוּתִי : סַבָּא : וּבְאֵיזוֹ שָעָה ? רוּתִי : סַבָּא : כַּמָה זֶה עוֹלֶה ? זֶה יָקָר ? רוּתִי : סַבָּא : אַתְ יוֹדַעַת מָה ? רוּתִי : מָה ? סַבָּא : כֵּן ! אֲנִי רוֹצֶה לָלֶכֶת ! רוּתִי : אֵיזֶה כֵּיף ! פעילות 7 הטקסט הקצר המופיע על איור הטלפון הוא מודעה . זו סוגה שהתלמידים צריכים לדעת איך להוציא ממנה מידע . השלמת השיחה בין רותי לסבא שלה מתרגלת את המיומנות הזאת . השאלות של סבא מצביעות על המידע הגלוי ההכרחי שיהיה במודעה כדי שמי שקורא אותה יוכל להבין ולהחליט אם הוא רוצה להשתתף או לא . אפשר להביא לתלמידים מודעות נוספות על אירועים המתרחשים בארץ או ביישוב, ולבקש מהם להגיד – מה האירוע, איפה הוא מתרחש, מתי ( יום ושעה ) ואם יש מידע – מה המחיר ( פרט זה לא תמיד מופיע . הוא מופיע בבירור כאשר הכניסה היא חינם . כאשר הכרטיסים בתשלום – יש פרטים למי לפנות כדי לרכוש כרטיסים ) . אפשר גם לבקש מהם לכתוב מודעה לאירוע שהם ימציאו ולדאוג שיהיו בה כל הפרטים החשובים . 118

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר