עמוד:109

109 שָ לֵ ם וַ חֲ לָ קָ י ו הַ זְ מַ ן שֶ לָ נ וּ מְ נַ גְ נִ י ם בְּ יַחַ ד יֵש מָ ה לַ עֲ שׂ וֹ ת ! אֲ נִ י וַ אֲ חֵ רִ ים 16 . מִצְאוּ בַּטֵקְסְט אֶת הַשֵמוֹת שֶל כָּל בַּעֲלֵי הַחַיִים . 17 . עֲנוּ לְפִי הַטֵקְסְט : א . מִי יָשֵן חֵלֶק גָדוֹל מֵהַיוֹם ? . ב . מִי יָשֵן פָּחוֹת מִכּוּלָם ? . ג . לְמִי חֲשוּבָה הַשֵינָה ? . 18 . כִּתְבוּ יֵש תְשוּבָה אוֹ אֵין תְשוּבָה בַּטֵקְסְט . א . כַּמָה שָעוֹת יְלָדִים צְרִיכִים לִישוֹן בַּלַיְלָה ? ב . לָמָה הַשֵינָה חֲשוּבָה לִבְנֵי אָדָם ? ג . הַאִם הַגִ'ירָפָה שוֹכֶבֶת כְּשֶהִיא יְשֵנָה ? ד . אֵיךְ הַקוֹפִים יְשֵנִים ? ה . אֵיפֹה יְשֵנִים הַפִּילִים ? 19 . מָה יְדַעְתֶם עַל הַשֵינָה לִפְנֵי שֶקְרָאתֶם אֶת הַטֵקְסְט הַזֶה ? מָה לֹא יְדַעְתֶם ? הַשְלִימוּ : ما الذي كنتم تعرفونه عن النوم قبل أن تقرؤوا هذا النصّ؟ ما الذي لم تعرفوه عنه؟ أكملوا : לִפְנֵי שֶקָרָאתִי אֶת הַטֵקְסְט הַזֶה, יָדַעְתִי שֶ . . . , אֲבָל לֹא יָדַעְתִי שֶ . . . זמן משחק, דיבור ועוד בזוגות : מבקשים מהתלמידים לחשוב על כמה כללים לשינה טובה . לדוגמה : לא לשחק בטלפון במיטה ; יותר טוב לישון בחושך ; אחר כך מציגים את הכללים בכיתה . אפשר ליצור פינה בכיתה שבה ייכתבו הכללים האלה . פעילות 19 זוהי פעילות רפלקציה . התלמידים חושבים על מה שלמדו בנושא השינה וקובעים לעצמם אילו עובדות חדשות למדו מהטקסט הזה . סביר להניח שלא תהיה תשובה אחידה לכל התלמידים, כי כל אחד מגיע לקריאת הטקסט עם ידע אחר . מה שחשוב הוא תהליך החשיבה שכל אחד עושה עם עצמו . 109

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר