עמוד:104

104 8 . מָה אַתֶם עֲשִׂיתֶם אֶתְמוֹל אַחֲרֵי הַלִימוּדִים ? צַיְירוּ בַּמַחְבֶּרֶת "עוּגָה" כְּמוֹ שֶעַלִי עָשָׂה ( בְּעַמוּד 101 ) . 9 . הִסְתַכְּלוּ בָּ"עוּגָה" שֶהֵכַנְתֶם וְכִתְבוּ מָה עֲשִׂיתֶם אֶתְמוֹל אַחֲרֵי הַצוֹהֳרַיִים . הִשְתַמְשוּ בַּמִילִים הַבָּאוֹת : חֵלֶק מֵהַזְמַן , חֵלֶק גָדוֹל מֵהַזְמַן , רוֹב הַזְמַן , חֵלֶק קָטָן מֵהַזְמַן , כִּמְעַט כָּל הַזְמַן . 10 . כִּתְבוּ עַל עוֹד דְבָרִים שֶאַתֶם עוֹשִׂים אַחֲרֵי הַצוֹהֳרַיִים וְלֹא עֲשִׂיתֶם אֶתְמוֹל . לִפְעָמִים אֲנִי הוֹלֵךְ לְחוּג . דוּגְמָה : 11 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת : צִיף נוֹתֵן לֶחָבֵר שֶלוֹ . אֶת כָּל הַפִּיצָה / אֶת רוֹב הַפִּיצָה / חֵלֶק קָטָן מֵהַפִּיצָה / כִּמְעַט אֶת כָּל הַפִּיצָה צִיף, הַפִּיצָה שֶלְךָ טְעִימָה ? טוֹב, בְּסֵדֶר . . . כֵּן ! מְאוֹד ! ! ! זֶה כָּל מָה שֶאַתָה נוֹתֵן לִי ? אוּלַי אַתָה רוֹצֶה לָתֵת לִי חֵלֶק ? זוֹ פִּיצָה מַמָש גְדוֹלָה . . . אָמַרְתָ שֶאַתָה רוֹצֶה חֵלֶק מֵהַפִּיצָה - לֹא אָמַרְתָ אֵיזֶה חֵלֶק אַתָה רוֹצֶה ! אֵיזֶה חֵלֶק ? פעילות 8 בפעילות זו התלמידים נותנים את דעתם על חלוקת הזמן האישית שלהם אחרי הלימודים . הפעילויות הקודמות כללו פעולות שכיחות שיש סיכוי שהתלמידים עושים בשעות שאחרי הלימודים . עם זאת, ייתכן שיחסרו להם באוצר המילים חלק מהפעילויות . לכן, כדאי לערוך בכיתה שיחה מקדימה ולבקש מהתלמידים לומר מה הם עושים, ולרשום את רשימת הפעילויות על הלוח . בהמשך, כל תלמיד ישרטט את הדיאגרמה שמתאימה לפעילויות שלו . זמן משחק, דיבור ועוד אחרי שהתלמידים עושים את פעילות ,8 הם מתחלקים לזוגות . כל תלמיד מסתכל ב"עוגה" של בן הזוג שלו ומסיק מסקנות ממה שהוא רואה . דוגמה : "אני רואה שרוב הזמן אתה ישן . בחלק קטן מהזמן אתה משחק במחשב . " בשלב שני אפשר להנחות את התלמידים לבדוק מה שונה ומה דומה ב"עוגות" של שני התלמידים . דוגמה : "שנינו רוב הזמן עם חברים . " "שנינו רק חלק קטן מהזמן עושים שיעורי בית . " 104

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר