עמוד:101

101 שָ לֵ ם וַ חֲ לָ קָ י ו הַ זְ מַ ן שֶ לָ נ וּ מְ נַ גְ נִ י ם בְּ יַחַ ד יֵש מָ ה לַ עֲ שׂ וֹ ת ! אֲ נִ י וַ אֲ חֵ רִ ים 3 . כַּמָה זְמַן הֵם מְשַׂחֲקִים עִם חֲבֵרִים ? א . קִרְאוּ מָה הַיְלָדִים אוֹמְרִים . 2 . עַלִי צִייֵר "עוּגָה" שֶל הַזְמַן שֶלוֹ אַחֲרֵי הַלִימוּדִים וְכָתַב מָה הוּא עוֹשֶׂה : אַחֲרֵי הַלִימוּדִים אֲנִי מְשַׂחֵק עִם חֲבֵרִים רוֹב הַזְמַן . אַחֲרֵי הַלִימוּדִים אֲנִי מְשַׂחֵק עִם חֲבֵרִים חֵלֶק קָטָן מֵהַזְמַן . אַחֲרֵי הַלִימוּדִים אֲנִי מְשַׂחֶקֶת עִם חֲבֵרוֹת כָּל הַזְמַן . הִסְתַכְּלוּ בָּ"עוּגָה" שֶל עַלִי וְכִתְבוּ : בְּחֵלֶק קָטָן מֵהַזְמַן עַלִי . . . וְגַם . . . רוֹב הַזְמַן עַלִי . . . ב . א . רוֹאֶה טֵלֵוִויזְיָה נִפְגָש עִם חֲבֵרִים שוֹמֵר עַל הָאַחִים שֶלִי מֵכִין שִיעוּרֵי בַּיִת הוֹלֵךְ לְחוּגִים ב . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת לְמִי מַתְאִימָה כָּל "עוּגָה" . 3 . הָעוּגָה שֶל . . . 2 . הָעוּגָה שֶל . . . 1 . הָעוּגָה שֶל . . . פעילות 2 ב"עוגה" של עלי יש שני חלקים קטנים כמעט זהים בגודל . לכן בסעיף ב צריכות להיות שתי תשובות נכונות – שומר על האחים שלי, מכין שיעורי בית . אפשר לשאול את התלמידים מה הם עושים אחרי הלימודים רוב הזמן, כל הזמן או בחלק קטן מהזמן ולהגיד משפטים שלמים . זמן משחק, דיבור ועוד משחק לתרגול הפעולות שהתלמידים עושים אחרי הצוהריים : מוסרים לתלמיד או תלמידה כדור רך ושואלים למשל : "מירה, מה את עושה אחרי הלימודים ? " התלמידה עונה : "אחרי הלימודים אני עושה שיעורים ונפגשת עם חברות . " ואז התלמידה מוסרת את הכדור לתלמיד אחר בכיתה ושואלת : "עוואד, מה אתה עושה אחרי הלימודים ? " עוואד עונה וממשיך לשאול מישהו אחר מהכיתה . הפעילויות שהילדים יאמרו יכינו אותם לקראת יצירת "עוגה" שלהם בעמ' 104 . 101

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר