עמוד:93

93 מָ ה הַ הֶ בְ דֵ ל ? ד וֹ מִ ים וְ גַ ם ש וֹ נִ ים יְ לָ דִ ים בָּ ע וֹ לָ ם הַ מַ יִ ם בָּ ע וֹ לָ ם אֲנִי צְרִיכָה לְסַפֵּר לְךָ מָה לָמַדְנוּ הַיוֹם . אֲנִי צָרִיךְ לְחַפֵּשׂ אֶת נַעֲלֵי הַסְפּוֹרְט שֶלִי . אֲנִי צְרִיכָה לְהָכִין מַהֵר אֲנִי צְרִיכָה אֶת הַשִיעוּרִים . לֶאֱכוֹל עַכְשָיו . אֲנִי צָרִיךְ לָלֶכֶת לָרוֹפֵא . אֲנִי צְרִיכָה לַחְזוֹר הַבַּיְתָה . אֲנִי צָרִיךְ לָקַחַת אֶת אֲחוֹתִי מֵהַגַן . 18 . עִבְדוּ בְּזוּגוֹת . לָמָה הַיְלָדִים צְרִיכִים לַעֲשׂוֹת אֶת זֶה ? אִמְרוּ אֶת הַהַתְחָלָה הַמַתְאִימָה שֶל כָּל מִשְפָּט . הֵיעָזְרוּ בַּדוּגְמָה . اعملوا في أزواح . لماذا يجب على الأولاد فعل هذا؟ قولوا البداية المناسبة لكلّ جملة . استعينوا بالمثال . א . כִּי הַהוֹרִים שֶלִי בָּעֲבוֹדָה . ב . כִּי יֵש לִי מָחָר חוּג כַּדוּרְסַל . ג . כִּי אֲנִי מַמָש רְעֵבָה . ד . כִּי אֲנִי חוֹלֶה . ה . כִּי לֹא הָיִיתָ הַיוֹם בְּבֵית הַסֵפֶר . ו . כִּי אֲנִי רוֹצָה לִפְגוֹש אֶת הַחֲבֵרוֹת שֶלִי . ז . כִּי שָכַחְתִי לִסְגוֹר אֶת הַבֶּרֶז בַּמִטְבָּח ! 19 . מִצְאוּ בְּכָל שוּרָה מִילָה שֶלֹא מַתְאִימָה לַמִילִים הָאֲחֵרוֹת . א . צָרִיךְ | צְרִיכָה | רוֹצִים | צְרִיכוֹת ב . יְכוֹלוֹת | אוֹהֶבֶת | יָכוֹל | יְכוֹלִים אֲנִי צָרִיךְ לָקַחַת אֶת אֲחוֹתִי מֵהַגַן ג . אוֹהֲבוֹת | צְרִיכוֹת | רוֹצוֹת | יְכוֹלָה ד . צְרִיכִים | יְכוֹלִים | רוֹצֶה | אוֹהֲבִים פעילות 18 המשפטים שבבועות יכולים לעמוד בפני עצמם, אך הם יכולים לשמש גם התחלה של משפטי סיבה שמופיעים בהמשך הפעילות . התלמידים צריכים לקרוא את המשפטים שבבועות, ואחר כך למצוא איזה המשך של משפט ( שמתחיל במילה "כי" ) מתאים לכל בועה . הקישור ביניהם הוא לפי העניין, קשר של משמעות . פעילות 19 מציאת המילה יוצאת הדופן היא חלק מהרעיון של הפרק : הבדלים . בפעילות זו מופיעים הפעלים אוהב / רוצה / צריך / יכול . כדאי לשים לב שבשני הסעיפים הראשונים 3 מילים הן הטיות של אותו הפועל ומילה נוספת היא הטיה של פועל אחר, ואילו בשני הסעיפים האחרים 3 פעלים הם מאותו הגוף ( רבים / רבות ) והמילה יוצאת הדופן נוטה בגוף אחר . 93

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר