עמוד:92

92 אוֹהֵב אַתֶם זוֹכְרִים ? רוֹצֶה לִשְתוֹת, לָלֶכֶת יָכוֹל } אַתֶם רוֹצִים לִשְתוֹת מַיִם ? הוּא יָכוֹל לְהָבִיא הַרְבֵּה מַיִם . אֲנִי לֹא אוֹהֶבֶת לָלֶכֶת לַנַחַל . אֲנַחְנוּ צְרִיכִים לָלֶכֶת עַד לַנַחַל וּלְהָבִיא מִשָם מַיִם . צָרִיךְ צְרִיכָה צְרִיכִים צְרִיכוֹת צָרִיךְ לָלֶכֶת, לַעֲזוֹר . . . 17 . הַעֲתִיקוּ לַמַחְבֶּרֶת וְהַשְלִימוּ : צָרִיךְ / צְרִיכָה / צְרִיכִים / צְרִיכוֹת . דוּגְמָה : הֵם לֹא לִסְחוֹב כֵּלִים כְּבֵדִים . א . פִירָאס לִלְמוֹד לְמִבְחָן . ב . יַסְמִין לַעֲשׂוֹת שִיעוּרִים . ג . אַתָה לָקַחַת אֶת אָדָם מֵהַחוּג . ד . אֲנַחְנוּ לְהַגִיעַ לָרַכֶּבֶת בַּזְמַן . ה . רִימָאס לִמְצוֹא אֶת הַסֵפֶר שֶלָה . ו . עַלִי לִנְסוֹעַ לְבֵית הַסֵפֶר בְּאוֹטוֹבּוּס . ז . אַתֶם לִהְיוֹת בְּשֶקֶט עַכְשָיו . פעילות 17 צְרִיכִים כדי לשבץ את הפועל הנכון במשפט, התלמידים צריכים לשים לב אם מדובר בזכר או בנקבה, ביחיד או ברבים . פינת הלשון בעמוד 78 התלמידים נחשפו לפועל "צריך" + שם עצם : "אני צריכה מעיל" . בעמוד זה התלמידים לומדים את המבנה הלשוני "צריך" + שם פועל – "אני צריך ללכת לבית הספר" . בשנים הקודמות התלמידים כבר למדו את התבנית "אוהב / רוצה / יכול + ל . . . " וכאן מוסיפים גם את "צריך" . שם הפועל שבא אחרי "צריך" נשאר קבוע בכל הנטיות, כמו במילים הקודמות שלמדנו . 92

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר