עמוד:90

90 11 . כָּתוּב בַּטֵקְסְט : "הַהִיפּוֹ רוֹלֶר עוֹזֵר מְאוֹד לָאֲנָשִים בַּכְּפָרִים" . הַשְווּ בֵּין הַחַיִים קוֹדֶם לַחַיִים עַכְשָיו . הַעֲתִיקוּ אֶת הַטַבְלָה לַמַחְבֶּרֶת . قارنوا بين الحياة في الماضي والحياة في أيّامنا . انسخوا الجدول إلى دفاتركم . קוֹדֶם עַכְשָיו הָאֲנָשִים הֵבִיאוּ מַיִם כָּל יוֹם . הָאֲנָשִים . בַּכֵּלִים הָיָה מָקוֹם לִמְעַט מַיִם . בַּהִיפּוֹ רוֹלֶר . הָאֲנָשִים סָחֲבוּ כֵּלִים כְּבֵדִים . הָאֲנָשִים . הַיְלָדִים לֹא הָלְכוּ לְבֵית הַסֵפֶר . . 12 . מִצְאוּ 2 מִילִים מֵהַמִשְפָּחָה שֶל גַלְגַלִים : תַרְגִיל גְמַלִים מְגַלְגְלִים רָגִיל גִלְגוּל 13 . מָה מְשוּתָף לַסִיפּוּר עַל אַרְמָאן וְלַטֵקְסְט עַל הַמַיִם בְּאַפְרִיקָה ? פעילות 11 פעילות ההשוואה בין קודם לעכשיו היא חלק מהרעיון של הפרק : הבדלים . פעילות 13 בשני הטקסטים מדובר על אנשים שהולכים להביא מים מהנחל . אם השאלה הפתוחה קשה מדי לתלמידים אפשר לתת שאלה סגורה : בשניהם מסופר על אנשים שאין להם ברזים ב והם את ה מה . ( נחל, מים, בית, מביאים ) אחר כך אפשר לשאול את התלמידים מה ההבדל בין הסיפור לטקסט המידע - בסיפור – ארמאן לא ניסה להקל על עצמו, הוא ראה את היתרון שבטפטוף המים בדרך, צמיחת פרחים ; בטקסט המידע מתוארת המצאה שהקלה על הבאת המים מהנחל . 90

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר