עמוד:87

87 מָ ה הַ הֶ בְ דֵ ל ? ד וֹ מִ ים וְ גַ ם ש וֹ נִ ים יְ לָ דִ ים בָּ ע וֹ לָ ם הַ מַ יִ ם בָּ ע וֹ לָ ם 8 . א . קִרְאוּ מָה הַיְלָדִים אוֹמְרִים . ב . מָה אַתֶם חוֹשְבִים ? עִם מִי אַתֶם מַסְכִּימִים ? הַסְבִּירוּ לָמָה . אֲנִי חוֹשֵב / חוֹשֶבֶת כְּמוֹ . . . כִּי . . . 9 . הַסִיפּוּר "מַעֲשֶׂה בִּשְנֵי דְלָיִים" מַתְחִיל בַּמִילִים "לִפְנֵי שָנִים רַבּוֹת . . . " מָה דַעְתְכֶם, גַם הַיוֹם יֵש בָּעוֹלָם אֲנָשִים שֶהוֹלְכִים עַד לַנַחַל לְהָבִיא מַיִם ? לְדַעְתִי, . . . לְדַעְתִי הוּא לֹא בִּזְבֵּז מַיִם, אֲנִי חוֹשֵב שֶאַרְמָאן לֹא הָיָה בְּסֵדֶר . כִּי צָמְחוּ שָם פְּרָחִים יָפִים . הוּא סְתָם בִּזְבֵּז מַיִם . קִרְאוּ אֶת קֶטַע הַמֵידָע וּתְגַלוּ אִם צְדַקְתֶם . اقرأوا فقرة المعلومات وستكتشفون إذا كنتم على حقّ . פעילות 8 התלמידים קוראים בסעיף א דעות של שני ילדים על הדברים שעשה ארמאן, הדמות הראשית בסיפור . בסעיף ב הם מתבקשים להביע את דעתם – כמו אחד הילדים או דעה אחרת משל עצמם . בכל מקרה של הבעת דעה התלמידים צריכים להסביר מה הביא אותם לדעה הזאת . ההסבר חשוב כי הוא מראה על הבנה, על חשיבה ועל יכולת להעביר ביקורת . הדיון משמש כהכנה לנושא של הצורך לחסוך במים שיידון בסוף היחידה . בפעילות הזאת השאלה מתמקדת בניגוד בין הצרכים השונים : החיסכון במים מול הרצון בסביבה יפה ופורחת . בישראל ובמקומות אחרים בעולם השאלה עולה בהקשר של השקיית גינות ומדשאות בבתים הפרטיים . 87

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר