עמוד:80

80 25 . קִרְאוּ אֶת מָה שֶאֵמִילִי אוֹמֶרֶת . הַי, אֲנִי אֵמִילִי, וַאֲנִי מֵהָעִיר מֶלְבּוֹרְן שֶבְּאוֹסְטְרַלְיָה . הַשָעָה שֶבַע בָּעֶרֶב, וּבַחוּץ יֵש אוֹר . הַשֶמֶש שוֹקַעַת פֹּה רַק אַחֲרֵי תֵשַע בַּלַיְלָה . בְּאוֹסְטְרַלְיָה קַיִץ עַכְשָיו, וְלִפְנֵי כַּמָה יָמִים הִתְחִיל הַחוֹפֶש הַגָדוֹל . אֶתְמוֹל הָיִיתִי כִּמְעַט כָּל הַיוֹם בַּיָם, וְהַיוֹם אֲנִי נוֹסַעַת עִם הַמִשְפָּחָה שֶלִי לִרְאוֹת פִּינְגְוִוינִים . לֹא רָחוֹק מִמֶלְבּוֹרְן יֵש מָקוֹם בְּשֵם פִילִיפּ אַיְילֵנְד . בְּכָל עֶרֶב, כַּאֲשֶר הַשֶמֶש שוֹקַעַת, הַפִּינְגְוִוינִים יוֹצְאִים מִתוֹךְ הַיָם וְעוֹלִים עַל הַחוֹף . הֵם רָצִים מַהֵר-מַהֵר וְהוֹלְכִים לִישוֹן בֵּין הַשִׂיחִים בַּחוֹל . לֹא כָּל הַפִּינְגְוִוינִים יוֹצְאִים יַחַד . בְּכָל פַּעַם עוֹלָה קְבוּצָה שֶל פִּינְגְוִוינִים מִתוֹךְ הַיָם, וּכְשֶהַקְבוּצָה הַזֹאת נֶעֱלֶמֶת בַּחוֹל, עוֹלָה קְבוּצָה אַחֶרֶת . אֲנָשִים מִכָּל הָעוֹלָם בָּאִים לִרְאוֹת אֶת הַפִּינְגְוִוינִים בְּפִילִיפּ אַיְילֵנְד כִּי הֵם מַמָש מְיוּחָדִים . פִּינְגְוִוין بطريق חוֹף شاطئ שִׂיחַ / שִׂיחִים شجيرة / شجيرات נֶעֱלֶמֶת تختفي בְּיִשְׂרָאֵל עַכְשָיו עֶשֶׂר בַּבּוֹקֶר וּבְאוֹסְטְרַלְיָה שֶבַע בָּעֶרֶב . כדאי להראות את אוסטרליה מָה קוֹרֶה עַכְשָיו בְּאוֹסְטְרַלְיָה ? במפת העולם, ולפי המרחק שלה מישראל התלמידים יבינו שהיא מאוד רחוקה, וכנראה יש הבדלים בינה לבין ישראל מבחינת מזג האוויר ומבחינת שעות היום והלילה . אפשר לבקש מהם לשער את ההבדלים האלה אחרי שמראים את המקום במפה, ורק אז לקרוא את הטקסט . לאחר קריאת הטקסט אפשר לתת את שאלות 28 - 30 מעמוד 82 לפני הקניית הנושא הלשוני "כאשר / כש . . . " . 80

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר