עמוד:75

75 מָ ה הַ הֶ בְ דֵ ל ? ד וֹ מִ ים וְ גַ ם ש וֹ נִ ים יְ לָ דִ ים בָּ ע וֹ לָ ם הַ מַ יִ ם בָּ ע וֹ לָ ם 18 . קִרְאוּ אֶת מָה שֶאָקִיקוֹ אוֹמֶרֶת . הַי, קוֹרְאִים לִי אָקִיקוֹ, וַאֲנִי גָרָה בָּעִיר טוֹקְיוֹ, עִיר הַבִּירָה שֶל יַפָּן . בְּיַפָּן הַשָעָה חָמֵש אַחֲרֵי הַצוֹהֳרַיִים . הַלִימוּדִים הִסְתַיְימוּ עַכְשָיו, וַאֲנִי חוֹזֶרֶת מִבֵּית הַסֵפֶר . עַכְשָיו חוֹרֶף וְקַר בַּחוּץ, אֲבָל אֲנִי אוֹהֶבֶת לָלֶכֶת הַבַּיְתָה בָּרֶגֶל . טוֹקְיוֹ הִיא עִיר עֲנָקִית וּמַמָש מְעַנְיֶינֶת, וּבְכָל יוֹם אֲנִי רוֹאָה בָּרְחוֹב מַשֶהוּ חָדָש וְלִפְעָמִים גַם מוּזָר . אֲנִי תָמִיד הוֹלֶכֶת עִם הַטֵלֵפוֹן שֶלִי בַּיָד וּמְצַלֶמֶת כָּל דָבָר מְעַנְיֵין שֶאֲנִי רוֹאָה בַּדֶרֶךְ . עִיר בִּירָה عاصمة הִסְתַיְימוּ / לְהִסְתַיֵים انتهت 19 . בְּיִשְׂרָאֵל הַשָעָה עֶשֶר בַּבּוֹקֶר וְהָעוֹנָה חוֹרֶף . מָה הַשָעָה וּמָה הָעוֹנָה בְּיַפָּן ? 20 . א . בְּאֵיזוֹ שָעָה מִסְתַיְימִים הַלִימוּדִים בְּטוֹקְיוֹ ? ב . יוֹם הַלִימוּדִים בְּטוֹקְיוֹ מִיוֹם הַלִימוּדִים שֶלָנוּ . אָרוֹךְ יוֹתֵר / קָצָר יוֹתֵר 21 . מָה אָקִיקוֹ עוֹשָׂה בַּדֶרֶךְ חֲזָרָה מִבֵּית הַסֵפֶר ? בְּיִשְׂרָאֵל עַכְשָיו עֶשֶׂר בַּבּוֹקֶר וּבְיַפָּן חָמֵש אַחֲרֵי הַצוֹהֳרַיִים . מָה קוֹרֶה עַכְשָיו בְּיַפָּן ? כדאי להראות את יפן במפת העולם . יפן היא עוד דוגמה למדינה רחוקה שיש בינה לבין ישראל גם הבדלים וגם דמיון . הפעילויות שבהמשך מצביעות על ההבדלים, ואפשר לבקש מהתלמידים להצביע על דברים דומים, למשל : ילדים הולכים ומצלמים בטלפון כל הזמן את מה שהם רואים . זמן משחק, דיבור ועוד לאחר קריאת הטקסט על אקיקו, התלמידים, בזוגות או בקבוצות קטנות, יהפכו את הטקסט לראיון . בשלב הראשון התלמידים יקראו יחד את הטקסט ויכתבו כמה שאלות שאקיקו עונה עליהן . דוגמה : איך קוראים לך ? איפה את גרה ? מתי מסתיימים הלימודים ביפן ? לאן את הולכת ? מה את אוהבת בטוקיו ? ועוד . אחר כך התלמידים יוכלו להציג לפני הכיתה ראיון ברדיו או בטלוויזיה שבו המראיין או המראיינת שואלים את אקיקו שאלות והיא עונה . 75

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר