עמוד:72

72 8 . קִרְאוּ אֶת מָה שֶהַלְדוֹר אוֹמֵר . 9 . בְּיִשְׂרָאֵל הַשָעָה עֶשֶר בַּבּוֹקֶר וְהָעוֹנָה חוֹרֶף . מָה הַשָעָה וּמָה הָעוֹנָה בְּאִיסְלַנְד ? 10 . לָמָה הַלְדוֹר הוֹלֵךְ לְבֵית הַסֵפֶר בַּחוֹשֶךְ ? 11 . מָה אַתֶם חוֹשְבִים, הַלְדוֹר אוֹהֵב יוֹתֵר אֶת הַחוֹרֶף אוֹ אֶת הַקַיִץ ? הַי, קוֹרְאִים לִי הַלְדוֹר, וַאֲנִי גָר בְּאִיסְלַנְד . עַכְשָיו שְמוֹנֶה בַּבּוֹקֶר, וְהַשֶמֶש עוֹד לֹא זָרְחָה . בַּחוֹרֶף בְּאִיסְלַנְד יֵש מְעַט מְאוֹד שָעוֹת שֶל אוֹר . בַּבּוֹקֶר אֲנִי הוֹלֵךְ לְבֵית הַסֵפֶר בַּחוֹשֶךְ, אַחֲרֵי הַצוֹהֳרַיִים אֲנִי חוֹזֵר הַבַּיְתָה בַּחוֹשֶךְ וַאֲנִי לֹא יָכוֹל לְשַׂחֵק עִם חֲבֵרִים בַּחוּץ, כִּי יֵש חוֹשֶךְ וְקַר מְאוֹד . מָה אֲנִי הֲכִי אוֹהֵב לַעֲשׂוֹת בַּחוֹרֶף ? לַחְלוֹם עַל הַקַיִץ . . . זָרְחָה أشرقت חוֹשֶךְ ظلم בְּיִשְׂרָאֵל עַכְשָיו עֶשֶׂר בַּבּוֹקֶר וּבְאִיסְלַנְד שְמוֹנֶה בַּבּוֹקֶר . מָה קוֹרֶה עַכְשָיו בְּאִיסְלַנְד ? פעילות 8 זהו הטקסט הראשון על ילדים ממקומות שונים בעולם . כדאי להראות את מפת העולם ולהצביע בכל פעם על המקום שבו גר הילד שעליו נכתב הטקסט . ככה יראו התלמידים את המרחקים בין המקומות השונים . בכיתה ה התלמידים כבר אמורים לדעת להסתכל במפה, להכיר את יבשות העולם ולאתר מקומות שונים . אפשר תוך כדי ההסתכלות על המקומות להשתמש במילות הכיוון צפון ודרום ( די באלה ) ולהגיד שבמקומות צפוניים יותר מישראל בדרך כלל קר יותר, ובמקומות דרומיים יותר בדרך כלל חם יותר . לאחר קריאת הטקסט אפשר לשאול : איפה הלדור גר ? מה הוא לא יכול לעשות בחורף אחרי הצוהריים ? 72

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר