עמוד:66

66 כָּל אֶחָד אוֹהֵב דְבָרִים אֲחֵרִים נַסְרִין : מָה אַתָה אוֹהֵב יוֹתֵר - אוֹכֶל מָתוֹק אוֹ אוֹכֶל מָלוּחַ ? אָמִיר : מָלוּחַ . נַסְרִין : אַתָה לֹא אוֹהֵב עוּגוֹת ? אָמִיר : לֹא . נַסְרִין : גְלִידוֹת ? אָמִיר : לֹא . נַסְרִין : שוֹקוֹלָד ? אָמִיר : לֹא . נַסְרִין : אָז מָה כֵּן ? אָמִיר : בֵּיְיגָלֶה עִם שׂוּמְשׂוּם וְזַעְתַר . נַסְרִין : זֶה בֶּטַח טָעִים עִם קְצָת סוּכָּר . . . אָמִיר : מַמָש לֹא ! 13 . מִצְאוּ בַּטֵקְסְט אֶת כָּל הַמַאֲכָלִים ( مأكولات ) . 14 . מָה אַתֶם חוֹשְבִים, נַסְרִין אוֹהֶבֶת אוֹכֶל מָתוֹק אוֹ מָלוּחַ ? 15 . מִצְאוּ שְלוֹשָה הֶבְדֵלִים בֵּינֵיכֶם לְבֵין בְּנֵי הַמִשְפָּחָה אוֹ הַחֲבֵרִים שֶלָכֶם וְכִתְבוּ לְפִי הַדוּגְמָה . جدوا ثلاثة فروق بينكم وبين أفراد عائلتكم أو أصدقائكم، ثمّ اكتبوا حسب المثال . אֲנִי אוֹהֶבֶת לִשְתוֹת שוֹקוֹ, אֲבָל אַבָּא שֶלִי אוֹהֵב לִשְתוֹת קָפֶה . דוּגְמָה : מָלוּחַ مالِح פעילות 15 הטקסט עוסק בטעמים, וכך גם הדוגמה . כדאי להסביר לתלמידים שלא כל המשפטים חייבים להיות מתחום האוכל, הם יכולים לכתוב גם על נושאים אחרים של השוואה . זמן משחק, דיבור ועוד מבקשים מהתלמידים להכין שני דפים : על דף אחד לכתוב "מלוח" ועל הדף השני לכתוב "מתוק" . אומרים שם של מאכל, למשל : "זיתים" – התלמידים מניפים את הדף שכתוב עליו "מלוח" . בהמשך מבקשים בכל פעם מתלמידה או תלמיד לומר שם של מאכל ויתר התלמידים יניפו את השלט המתאים . בדרך זו תהיה גם חזרה על שמות מאכלים שהתלמידים מכירים . 66

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר