עמוד:59

מָ ה הַ הֶ בְ דֵ ל ? ד וֹ מִ ים וְ גַ ם ש וֹ נִ ים יְ לָ דִ ים בָּ ע וֹ לָ ם הַ מַ יִ ם בָּ ע וֹ לָ ם 59 4 . א . בְּהַתְחָלַת הַסִיפּוּר אֶנְרִי וְאַנְטוֹן לֹא יָדְעוּ מִי הָאִיש . בְּסוֹף הַסִיפּוּר אֶנְרִי וְאַנְטוֹן יָדְעוּ שֶ . . . ב . בְּהַתְחָלַת הַסִיפּוּר הָיוּ שָכֵן אֶחָד עָשִיר וְשָכֵן אֶחָד עָנִי . מָה הָיָה בְּסוֹף הַסִיפּוּר ? לָמָה ? בְּסוֹף הַסִיפּוּר . . . כִּי . . . 5 . א . הַאִם אֶנְרִי לָמַד לְהִתְנַהֵג יָפֶה לַאֲנָשִים ? קִרְאוּ מָה הַיְלָדִים אוֹמְרִים : ב . כְּמוֹ מִי אַתֶם חוֹשְבִים : כְּמוֹ יוֹסֵף אוֹ כְּמוֹ נָטָלִי ? הַסְבִּירוּ לָמָה . אֲנִי חוֹשֶבֶת שֶאֶנְרִי לָמַד לְהִתְנַהֵג יָפֶה לְכָל הָאֲנָשִים, כִּי הוּא הֵבִין שֶהוּא לֹא הָיָה בְּסֵדֶר . אֲנִי חוֹשֵב שֶאֶנְרִי לֹא לָמַד, כִּי הוּא אִיש רַע וְלֹא אוֹהֵב לַעֲזוֹר לַאֲנָשִים אֲחֵרִים . פעילות 5 הסוף בסיפור נשאר פתוח והתלמידים יכולים להביע את דעתם . כל דעה מתקבלת, ובלבד שתהיה מנומקת היטב . 59

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר