עמוד:51

51 מָ ה מְ ש וּ תָ ף ? אֵ י ךְ הָ יָה בַּ ח וֹ פֶ ש ? חֲ בֵ ר וֹ ת וַ חֲ בֵ רִ ים מַ סָ ע וֹ ת בַּ סְ פָ רִ י ם 34 . קִרְאוּ מָה אוֹמְרִים הַיְלָדִים . דַבְּרוּ בַּכִּיתָה : מִי רוֹצֶה לָצֵאת לְמַסָע אֲמִיתִי וּמִי רוֹצֶה לָצֵאת לְמַסָע דִמְיוֹנִי ? 35 . הַמַסָע שֶלִי כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת עַל הַמַסָע שֶלָכֶם . לִפְנֵי שֶאַתֶם מַתְחִילִים לִכְתוֹב חִשְבוּ : • אַתֶם רוֹצִים לִנְסוֹעַ לְאֶרֶץ אֲמִיתִית אוֹ לְאֶרֶץ דִמְיוֹנִית ? • לְכַמָה זְמַן אַתֶם רוֹצִים לִנְסוֹעַ ? • מָה יֵש בָּאָרֶץ הַזֹאת ? • אֶת מִי אַתֶם רוֹצִים לִפְגוֹש ? • מָה אַתֶם רוֹצִים לַעֲשׂוֹת שָם ? אֲנִי רוֹצֶה לָצֵאת לְמַסָעוֹת מַצְחִיקִים כְּמוֹ דוֹד אַרְיֵה . אֲנִי רוֹצֶה לָגוּר בְּעִיר עַל עָנָן . אֲנִי רוֹצָה לִנְסוֹעַ לְאַפְרִיקָה וְלִרְאוֹת שָם אֲרָיוֹת וְגִ'ירָפוֹת, וְגַם לְהַגִיעַ לְעוֹד הַרְבֵּה אֲרָצוֹת רְחוֹקוֹת . אֲנִי רוֹצָה לָצֵאת לְמַסָע לְאֶרֶץ הַזָהָב וּלְאֶרֶץ הַצִיפּוֹרִים פעילות 34 גם פעילות זו מקדמת את התלמידים לכתיבה האישית שלהם בפעילות 35 . הילדים שמוצגים בפעילות מדגימים סוגים של מסעות שהילדים יכולים לרצות לצאת אליהם . השאלה מחזקת שוב את המושגים של "מסע אמיתי" ו"מסע דמיוני" . פעילות 35 לפני הכתיבה חשוב לעודד את התלמידים ולהקנות להם ביטחון בכתיבה . חלק מהתלמידים יכתבו משפטים מעטים וקצרים, וחלקם יכתבו פסקה שתכיל משפטים מורכבים יותר . כדי שהתלמידים ירגישו בטוחים בכתיבה שלהם, רצוי לחזק אותם ולהבהיר שגם אם יפלו טעויות בכתיבתם, זה לא נורא, ובלבד שיכתבו . אפשר ליצור עם התלמידים מחוון שבעזרתו יוכלו לבדוק אם כתבו את כל מה שתכננו . 4 כתבתי לאיזה מקום אני רוצה לנסוע . כתבתי אם המקום הוא אמיתי או דמיוני . כתבתי כמה זמן אני רוצה להישאר שם . כתבתי מה יש במקום הזה כתבתי את מי אני פוגש כתבתי מה אני עושה שם . דברים נוספים : 51

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר