עמוד:50

50 31 . קִרְאוּ שוּב אֶת הַטֵקְסְטִים בְּעַמוּדִים ,38 ,45 48 וְאִמְרוּ מִי אוֹמֵר כָּל מִשְפָּט : גוּלִיבֶר , סִינְדְבָּאד אוֹ דוֹד אַרְיֵה . א בִּיקַרְתִי בְּעִיר שֶל קוֹפִים . ב אֲנָשִים קְטַנִים קָשְרוּ אוֹתִי בַּחֲבָלִים . ג פָּגַשְתִי אֲנָשִים שֶהוֹלְכִים עַל הַיָדַיִים, וְלֹא עַל הָרַגְלַיִים . ד פַּעַם הָיִיתִי הֲכִי גָדוֹל, וּפַעַם הָיִיתִי הֲכִי קָטָן . ה אֲנִי אוֹהֵב לְסַפֵּר עַל הַהַרְפַּתְקָאוֹת שֶלִי . ו הַסְפִינָה שֶלִי נִשְבְּרָה בִּסְעָרָה . ז יָצָאתִי לְמַסָעוֹת דִמְיוֹנִיִים . 32 . קְרָאתֶם עַל הַמַסָעוֹת שֶׁל גוּלִיבֶר, סִינְדְבָּאד וְהַדוֹד אַרְיֵה . מָה נִרְאֶה לָכֶם הֲכִי מַפְחִיד ? נִרְאֶה לִי הֲכִי מַפְחִיד . . . מָה נִרְאֶה לָכֶם מַצְחִיק ? נִרְאֶה לִי מַצְחִיק . . . 33 . דַבְּרוּ בַּכִּיתָה . לְאֵיזֶה מַסָע אַתֶם רוֹצִים לָצֵאת : לַמַסָע שֶל גוּלִיבֶר, לַמַסָע שֶל סִינְדְבָּאד אוֹ לַמַסָע שֶל דוֹד אַרְיֵה ? הַסְבִּירוּ לָמָה . פעילות 31 זוהי פעילות סיכום לשלושת הטקסטים שהתלמידים קראו ביחידה . התלמידים קוראים את המשפטים ומחליטים מי היה יכול להגיד כל משפט, לפי הטקסטים שקראו . אפשר לערוך תרגיל דומה של דיבור בזוגות : התלמידים יגידו משפטים נוספים שגיבורי הסיפורים שקראו יכולים להגיד, ובני הזוג ינחשו מי אמר אותם . אפשר להגיד משפטים גם בשם דמויות משניות בסיפור, למשל : "בהתחלה פחדנו מגוליבר" ( הליליפוטים ) ,"אנחנו אוהבים לשמוע את הסיפורים של הדוד שלנו" ( צפריר ויינון ) , וכן הלאה . זמן משחק, דיבור ועוד התלמידים יבחרו ספר אחד מתוך הספרים שהוצגו בפניהם ביחידה זו . כל תלמיד יכתוב 4 שאלות אותן היה רוצה לשאול את גיבור הסיפור . המשימה היא לשלב בשאלות את הכמות הגדולה ביותר של מילים חדשות ושל מבנים לשוניים שנלמדו ביחידה . אפשר להפנות את התלמידים לדף המילון בעמוד 51 כדי לראות את המילים, ולהזכיר להם את הנטיות של אותי / אותנו, שלי / שלנו ולי / לנו שנלמדו ביחידה . כל מילה חדשה או נטייה שנכללה בשאלות תזכה את התלמיד שכתב אותה בנקודה . בסוף רואים מי זכה במספר הנקודות הגדול ביותר . בנוסף, התלמידים האחרים יבדקו אם בטקסטים שנלמדו יש תשובות על השאלות שנשאלו, או שהשאלות מתייחסות למה שלא כתוב בטקסט . אפשר להציג את הדמויות השונות והתלמידים יוכלו להמציא תשובות לשאלות שאין עליהן תשובות בטקסטים . פעילות 33 השיחה בכיתה מצד אחד מסכמת את העבודה על שלושת הטקסטים ומצד שני מתחילה להכין את התלמידים לכתיבה על המסע שלהם . התלמידים מתחילים לחשוב אם הם רוצים לצאת למסע שיש בו דברים מפחידים, או דברים מצחיקים, אילו אנשים יפגשו וכן הלאה . 50

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר