עמוד:41

41 מָ ה מְ ש וּ תָ ף ? אֵ י ךְ הָ יָה בַּ ח וֹ פֶ ש ? חֲ בֵ ר וֹ ת וַ חֲ בֵ רִ ים מַ סָ ע וֹ ת בַּ סְ פָ רִ י ם 14 . כִּתְבוּ אֶת הַטֵקְסְט בִּזְמַן עָבָר . שִׂימוּ לֵב לַמִילִים הַמוּדְגָשוֹת . اقرأوا النصّ التالي . انتبهوا إلى الكلمات البارزة . גוּלִיבֶר מַגִיעַ לְלִילִיפּוּט . הוּא פּוֹגֵש שָם אֲנָשִים קְטַנִים - לִילִיפּוּטִים . הַלִילִיפּוּטִים פּוֹחֲדִים מִגוּלִיבֶר . הֵם תוֹפְסִים אוֹתוֹ וְ קוֹשְרִים אוֹתוֹ בַּחֲבָלִים . 15 . הַעֲתִיקוּ אֶת הַטַבְלָה לַמַחְבֶּרֶת וְכִתְבוּ כָּל מִילָה בַּמָקוֹם הַמַתְאִים כְּמוֹ בַּדוּגְמָה . תְאָרִים פְּעָלִים صفات שְׁמוֹת עֶצֶם أفعالأسماء מַגִיעַחֲבָלִים פּוֹחֲדִים מוּזָרִים קְטַנִים סֵפֶר נִשְׁבֶּרֶת מְסוּכָּן כַּפִּית גוּלִיבֶר הִגִיעַ . . . דִמְיוֹנִיתנִרְאָהסְפִינָה פעילות 14 כל המילים המודגשות בקטע הן פעלים בזמן הווה . בשורה הראשונה הפעלים הם ביחיד, ובשורה השנייה – ברבים . התלמידים צריכים לכתוב את הקטע בזמן עבר, והפועל הראשון כבר נמצא שם – הגיע . 41

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר