עמוד:39

39 מָ ה מְ ש וּ תָ ף ? אֵ י ךְ הָ יָה בַּ ח וֹ פֶ ש ? חֲ בֵ ר וֹ ת וַ חֲ בֵ רִ ים מַ סָ ע וֹ ת בַּ סְ פָ רִ י ם 7 . מָה קָרָה לַסְפִינָה שֶל גוּלִיבֶר בַּמַסָע הָרִאשוֹן ? 8 . א . לְאָן גוּלִיבֶר הִגִיעַ בַּמַסָע הָרִאשוֹן ? ב . לְאָן גוּלִיבֶר הִגִיעַ בַּמַסָע הַשֵנִי ? 9 . כִּתְבוּ נָכוֹן אוֹ לֹא נָכוֹן לְפִי הַטֵקְסְט . א . הַסִיפּוּר עַל גוּלִיבֶר הוּא סִיפּוּר דִמְיוֹנִי . ב . גוּלִיבֶר יוֹצֵא לְמַסָעוֹת כַּמָה פְּעָמִים . ג . הָאֲנָשִים בְּאֶרֶץ לִילִיפּוּט גְדוֹלִים וּגְבוֹהִים . ד . הַחַיִים בְּאֶרֶץ הָעֲנָקִים מְסוּכָּנִים לְגוּלִיבֶר . ה . בַּסֵפֶר "מַסְעוֹת גוּלִיבֶר" מְסוּפָּר עַל שְׁנֵי מַסָעוֹת . 10 . הַעֲתִיקוּ לַמַחְבֶּרֶת וְהַשְׁלִימוּ בּ , ל אוֹ מ . א . גוּלִיבֶר עָבַד סְפִינָה . ב . גוּלִיבֶר הִגִיעַאֶרֶץ לִילִיפּוּט . ג . גוּלִיבֶר עָזַר לִילִיפּוּטִים . ד . בְּאֶרֶץ הָעֲנָקִים גוּלִיבֶר הָיָה יוֹתֵר קָטָן הָעַכְבָּרִים וְהַחֲתוּלִים . שאלות 7 ו - 8 הן שאלות לאיתור פרטים . לאחר קריאת הטקסט אפשר לשאול עוד שאלות כמו : מה המקצוע של גוליבר ? לכמה מסעות גוליבר יצא ? מיהם הליליפוטים ? למה הליליפוטים פחדו בהתחלה מגוליבר ? מה הם עשו כשהם ראו את גוליבר בפעם הראשונה ? אילו שמות של בעלי חיים מופיעים בטקסט ? ועוד . פעילות 9 בפעילות זו התלמידים מזהים אם כל משפט אם הוא נכון או לא נכון ( לפי הטקסט שבעמוד הקודם ) . אפשר לבקש מהתלמידים למצוא בטקסט את המשפט שעזר להם לקבוע את הבחירה שלהם . זה מחייב את התלמידים לחזור שוב ושוב אל הטקסט ולחפש בו פרטים שמתאימים למשפטים . 39

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר