עמוד:31

31 מָ ה מְ ש וּ תָ ף ? אֵ י ךְ הָ יָה בַּ ח וֹ פֶ ש ? חֲ בֵ ר וֹ ת וַ חֲ בֵ רִ ים מַ סָ ע וֹ ת בַּ סְ פָ רִ י ם 11 . עִבְדוּ בְּזוּגוֹת . קִרְאוּ אֶת הַטֵקְסְט בְּקוֹל וְהַשְלִימוּ בַּמִילִים מִתוֹךְ הַמַחְסָן . اعملوا في أزواج . اقرأوا النصّ بصوت مسموع، ثمّ أكملوا بواسطة كلمات من المخزن . 12 . הַעֲתִיקוּ אֶת הַטַבְלָה לַמַחְבֶּרֶת וְהַשְלִימוּ לְפִי הַטֵקְסְט . הֵיעָזְרוּ בַּדוּגְמָה . שוֹנוֹת אֲבָל חֲבֵרוֹת מִירָה הִיא הַחֲבֵרָה הֲכִי טוֹבָה שֶלִי . זֶה קְצָת מוּזָר, כִּי אֲנַחְנוּ מַמָש שוֹנוֹת : אֲנִי מְאוֹד אוֹהֶבֶת כְּלָבִים, וְהִיא מְפַחֶדֶת מִ . אֲנִי מְשַׂחֶקֶת כַּדוּרְסַל, וְהִיא בִּכְלָל לֹא אוֹהֶבֶת . אֲנִי מְנַגֶנֶת בְּ, וּמִירָה לֹא יוֹדַעַת . הִיא הוֹלֶכֶת לְחוּג רוֹבּוֹטִיקָה, וַאֲנִי לֹא מְבִינָה כְּלוּם בְּ . הִיא קוֹרֵאת הֲמוֹן סְפָרִים, וַאֲנִי בִּכְלָל לֹא אוֹהֶבֶת . אֲבָל אַף פַּעַם לֹא מְשַעְמֵם לָנוּ יַחַד . אֲנַחְנוּ הָמוֹן וּמְסַפְּרוֹת הַכּוֹל אַחַת לַשְנִייָה . לְנַגֵן בַּעֲלֵי חַיִים רוֹבּוֹטִים לִקְרוֹא גִיטָרָה מְדַבְּרוֹת סְפּוֹרְט פּוֹעַל שֵם פּוֹעַל מְפַחֶדֶת לְשַׂחֵק מְנַגֶנֶת לָלֶכֶת קוֹרֵאת מְדַבְּרוֹת לְסַפֵּר לְפַחֵד לִפְעָמִים לַחֲבֵרִים יֵש הַרְבֵּה דְבָרִים מְשוּתָפִים וְלִפְעָמִים לֹא . בַּעֲלֵי חַיִים פעילות 11 בפעילות זו מדברים על ההבדלים בין שתי חברות . אמנם אין במשפטים האלה מילות ניגוד, אבל ההבדלים עולים מן המשמעות . הערה : בפעילות התלמידים מופנים להיעזר במחסן המילים שבצד . בהוראה מופיעה המילה "מחסן" כקיצור של "מחסן מילים" . כדאי להסביר לתלמידים שהמילה "מחסן" היא בעצם מטפורה לרשימה של מילים שמקובצות יחד . זמן משחק, דיבור ועוד אפשר לבקש מהתלמידים לדבר בזוגות ולומר למי הם דומים : למירה או לאיה ולהסביר . דוגמה : אני דומה לאיה כי גם אני אוהב כלבים . או : אני לא דומה למירה כי אני אוהבת ספורט ומירה לא . אפשר לכתוב תבניות למשפטי השוואה כאלו על הלוח כדי להקל על התלמידים בהפקת המשפט . מומלץ להשתמש ברשימת הפעלים שבפעילות 12 בעמוד זה . 31

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר