עמוד:22

22 20 . הַחוֹפֶש הַגָדוֹל שֶלִי א . הִתְכּוֹנְנוּ לְסַפֵּר לְחַבְרֵי הַכִּיתָה מָה עֲשִׂיתֶם בַּחוֹפֶש הַגָדוֹל . استعدّوا لتحكوا لزملائكم في الصفّ ماذا فعلتم خلال العطلة الصيفيّة . אֵיךְ מַתְחִילִים ? קוֹדֶם עֲנוּ עַל הַשְאֵלוֹת : 1 . מָה עָשִׂיתִי בַּחוֹפֶש ? ( כִּתְבוּ כַּמָה דְבָרִים ) 2 . אֵיפֹה הָיִיתִי ? 3 . עִם מִי הָיִיתִי בַּחוֹפֶש ? 4 . מָה רָאִיתִי ? 5 . מָה הָיָה לִי כֵּיף ? 6 . מָה לֹא הָיָה לִי כֵּיף ? ב . מִצְאוּ תְמוּנָה אַחַת מֵהַחוֹפֶש הַגָדוֹל שֶאַתֶם רוֹצִים לְהַרְאוֹת לַחֲבֵרִים . זֹאת יְכוֹלָה לִהְיוֹת תְמוּנָה שֶל מָקוֹם, תְמוּנָה שֶלָכֶם עִם חֲבֵרִים אוֹ עִם הַמִשְפָּחָה אוֹ כָּל תְמוּנָה אַחֶרֶת שֶאַתֶם רוֹצִים לִקְרוֹא לָה "הַחוֹפֶש הַגָדוֹל שֶלִי" . ג . הַצִיגוּ בַּכִּיתָה אֶת הַתְמוּנָה וְסַפְּרוּ מָה עֲשִׂיתֶם בַּחוֹפֶש הַגָדוֹל . הֵיעָזְרוּ בַּתְשוּבוֹת לַשְאֵלוֹת שֶכְּתַבְתֶם בִּפְעִילוּת 02א . اعرضوا الصورة في الصفّ، ثمّ احكوا ماذا فعلتم خلال العطلة الصيفيّة . استعينوا بالإجابات عن الأسئلة التي كتبتموها في الفعّاليّة 02א . בַּחוֹפֶש הַגָדוֹל הָיִיתִי בַּיָם עִם הַמִשְפָּחָה וְגַם לָמַדְתִי לִרְכּוֹב עַל אוֹפַנַיִים . הָיָה לִי כֵּיף לִרְכּוֹב עַל הָאוֹפַנַיִים לְבַד וְגַם עִם חֲבֵרִים . בַּתְמוּנָה אֲנִי רוֹכֵב עַל הָאוֹפַנַיִים שֶלִי . פעילות 20 כהכנה לפעילות אפשר להכין עם התלמידים רשימה של פעלים מתאימים, למשל : הייתי ב . . . , נסעתי ל . . . , שיחקתי עם . . . שיחקתי ב . . . , טיילתי ב . . . , טיילתי עם . . . , שחיתי ב . . . , עזרתי ל . . . ועוד, על פי הידע של התלמידים ועל פי הפעילויות שהם עשו בחופש . אחר כך מבקשים מהם לכתוב את התשובות לשאלות, ולבסוף – להתכונן לספר בכיתה . אפשר לשלוח את התלמידים לעיין שוב בקטעים שבעמודים 18 - ,20 כדי להיזכר איך הילדים שם סיפרו את הסיפורים שלהם . אחרי שהתלמידים מציגים את הפעילויות שעשו בחופש, אפשר לשאול לגבי פעילויות משותפות שהציגו כמה תלמידים, למשל : מה משותף לעלי ולמוחמד ? גם עלי וגם מוחמד היו באילת . אפשר לעשות מצגת שיתופית, ובה כל תלמיד מעלה תמונה אחת וכותב משפט אחד או שניים על מה שעשה בחופש ומה רואים בתמונה . 22

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר