עמוד:17

מָ ה מְ ש וּ תָ ף ? אֵ י ךְ הָ יָה בַּ ח וֹ פֶ ש ? חֲ בֵ ר וֹ ת וַ חֲ בֵ רִ ים מַ סָ ע וֹ ת בַּ סְ פָ רִ י ם 17 15 . כִּתְבוּ נָכוֹן אוֹ לֹא נָכוֹן . א . בְּיַפָּן וּבְאַנְגְלִיָה יֵש חוֹפֶש שֶל חוֹדֶש וָחֵצִי . ב . בְּצָרְפַת וּבְיִשְׂרָאֵל יֵש חוֹפֶש שֶל שְלוֹשָה חוֹדָשִים . ג . בְּאַרְצוֹת הַבְּרִית יֵש חוֹפֶש שֶל חוֹדְשַיִים . ד . הַחוֹפֶש בְּיִשְׂרָאֵל יוֹתֵר אָרוֹךְ מֵהַחוֹפֶש בְּיַפָּן . ה . הַחוֹפֶש הַגָדוֹל בְּאַרְצוֹת הַבְּרִית הֲכִי קָצָר . ו . הַחוֹפֶש הַגָדוֹל בְּצָרְפַת לֹא הֲכִי אָרוֹךְ . 16 . אַתֶם רוֹצִים חוֹפֶש אָרוֹךְ אוֹ קָצָר ? לָמָה ? כִּתְבוּ לְפָחוֹת שְתֵי סִיבּוֹת . هل تريدون عطلة طويلة أم قصيرة؟ لماذا؟ اكتبوا سببين على الأقلّ . אָרוֹךְ שְ ל וֹ שָ ה ח וֹ דָ שִ י םשְ ל וֹ שָ ה ח וֹ דָ שִ י ם ח וֹ דְ שַ יִי ם יַרְדֵן ח וֹ דְ שַ יִי ם אַרְצוֹת הַבְּרִיתיִשְׂרָאֵלצָרְפַת פעילות 15 פעילות זו דורשת גם קריאה נכונה של האינפוגרפיקה וגם הבנה מוקפדת של כל משפט . התלמידים צריכים לקרוא בעיון כל משפט, להסתכל באיור ולהחליט אם המשפט נכון או לא נכון . לאחר שהתלמידים יבצעו את הפעילות, אפשר לבקש שיתקנו את המשפטים הלא נכונים . זמן משחק, דיבור ועוד תרגול הכי , יותר : מזמינים כמה תלמידים להסתדר בקבוצות לפי קריטריון מסוים, למשל : לפי הגובה, לפי הגיל ( תלוי בחודש בשנה שבה נולדו ) , לפי אורך השיער ועוד . לאחר כל סידור כזה מבקשים מהתלמידים להגיד משפט מתאים לפי מה שהם רואים, למשל : עלי יותר גבוה מאמאל ; סמיר הכי גבוה בכיתה ; השיער של נדין יותר ארוך מהשיער של נור ; השיער של אמיר הכי קצר, וכן הלאה . אפשר גם לבקש מהתלמידים לומר משפטים על עצמם : סמיר יותר גבוה ממני ; אני יותר גדול ממוחמד וכו' . 17

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר