עמוד:ג52

כְּדֵי לִהְיוֹת בְּרִיאִים חָשׁוּב . . . לִשְׁמֹר עַל נִקְיוֹן הַגּוּף, הַמָּזוֹן וְהַסְּבִיבָה . לִשְׁטֹף אֶת הַיָּדַיִם בְּמַיִם וּבְסַבּוֹן לִפְנֵי שֶׁאוֹכְלִים וּכְשֶׁיּוֹצְאִים מֵהַשֵּׁרוּתִים . לְהִתְקַלֵּחַ כָּל יוֹם, לְסָרֵק אֶת הַשֵּׂעָר, לִקְצֹץ צִפָּרְנַיִם וְלִלְבֹּשׁ בְּגָדִים נְקִיִּם . לְהָכִין אֲרוּחוֹת בְּיָדַיִם נְקִיּוֹת, לְנַקּוֹת אֶת כְּלֵי הָאֹכֶל וְאֶת מִשְׁטַח הָעֲבוֹדָה . כְּדֵי לִהְיוֹת בְּרִיאִים, חָשׁוּב לֶאֱכֹל מָזוֹן נָקִי, בְּיָדַיִם נְקִיּוֹת וּבְכֵלִים נְקִיִּים . לָכֵן, לִפְנֵי שֶׁמְּכִינִים אֲרוּחָה וְלִפְנֵי הָאֲכִילָה : רוֹחֲצִים אֶת הַמָּזוֹן וְאֶת הַיָּדַיִם בְּמַיִם וּבְסַבּוֹן . מְנַקִּים אֶת מִשְׁטַח הָעֲבוֹדָה, אֶת הַכֵּלִים וְאֶת שֻׁלְחָן הָאֹכֶל . שׁוֹמְרִים עַל נִקָּיוֹן שׁוֹמְרִים עַל מָזוֹן נָקִי רִבּועֵי מַגְנֵט ( אֶפְשָׁר מְשֻׁמָּשׁ ) , מַדְבֵּקוֹת לְבָנוֹת, טוּשִׁים דַּקִּים קִרְאוּ אֶת קֶטַע הַמֵּידָע . . 1 כִּתְבוּ עַל מַדְבֵּקָה לְבָנָה כְּלָל לִשְׁמִירָה עַל נִקְיוֹן הַמָּזוֹן . . 2 הַדְבִּיקוּ אֶת הַמַּדְבֵּקָה עַל רִבּוּעַ מַגְנֵט . . 3 הַצְמִידוּ אֶת הַמַּגְנֵט לְדֶלֶת הַמְּקָרֵר . . 4 מָה לָמַדְנוּ ? מְשִׂימָה : מָהֵם הַכְּלָלִים לִשְׁמִירָה עַל נִקְיוֹן הַמָּזוֹן ? צִיּוּד : 52 במשימה זו מכינים מגנט ובו כללים לשמירה על ניקיון המזון . הכנת מגנט תאפשר לתלמידים ליישם את הידע בנושא חשיבות השמירה על ניקיון המזון, הידיים והכלים לקידום הבריאות . יש להנחות את התלמידים לדלות את הכללים מקטע המידע ומההוראות להכנת סלט, ולכתוב אותם על מדבקה לבנה . את המדבקה מצמידים למגנט . המשימה הבאה יכולה לשמש כמשימת הערכה .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר