עמוד:ב8

פֶּרֶק רִאשׁוֹן : הַסְּתָו הִגִּיעַ הַקַּיִץ עָבַר, הַחֹם הַגָּדוֹל, שָׁנָה חֲדָשָׁה בָּאָה לַכֹּל, רוּחוֹת מְנַשְּׁבוֹת, נוֹדְדוֹת צִיפּוֹרִים, הוֹלְכִים וּבָאִים הַיָּמִים הַקָּרִים . מִלִּים : שמוּאֵל בָּס מַהִי הָעוֹנָה עַכְשָׁו ? . 1 כֵּיצַד יוֹדְעִים שֶׁעַכְשָׁו סְתָו ? . 2 מָהֵם סִימָנֵי הַסְּתָו הַמֻּזְכָּרִים בַּשִּׁיר ? . 3 מָהֵם סִימָנֵי הַסְּתָו בָּאִיּוּר מַעְגַּל עוֹנוֹת הַשָּׁנָה ? . 4 מָה עוֹד הָיִיתֶם רוֹצִים לָדַעַת עַל הַסְּתָו ? . 5 8 הפרק הסתיו הגיע עוסק בשלוש נקודות מבט על מאפייני העונה : מזג האוויר בסתיו ( כולל אורך היום והלילה ) , האדם בסתיו, צמחים ובעלי חיים בסתיו . מומלץ לשוחח על המעבר מהקיץ לסתיו ( רוחות מנשבות, ציפורים נודדות, הימים מתקררים ) ולקשר למעבר מהגן אל בית הספר . כדאי לשיר את השיר המופיע בפתיחה, ואחריו לבקש מהתלמידים להביא דוגמאות נוספות לסימני הסתיו . האיור מעגל עונות השנה נועד לסייע לתלמידים לבנות את ההבנה של מחזוריות עונות השנה, כאשר הסתיו הוא חלק ממנה . מפנים את תשומת לב הלומדים לגזרה של הסתיו שמופיעה באיור, תוך הצבעה על חלקו במעגל עונות השנה ( האיור השלם ) . בפתיחת הפעילות מתייחסים לשאלות הבאות : אילו סימני הסתיו מופיעים באיור השלם של מעגל עונות השנה ? האם ראו התלמידים או חוו סימנים אלה ? מה היו רוצים לדעת על הסתיו ?

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר