עמוד:ב7

ן סָ י נִ ר יָּ אִ סִיוָן אֲ דָ ר שְׁ בָ ט טֵבֵ ת חֹרֶף אָבִיב מָהֵן עוֹנוֹת הַשָּׁנָה ? . 1 לְפִי אֵיזֶה סֵדֶר הֵן מִתְחַלְּפוֹת ? . 2 מַדּוּעַהָאִיּוּר עוֹנוֹת הַשָּׁנָה מְצֻיָּר בְּצוּרַת מַעְגָּל ? . 3 7 הִתְבּוֹנְנוּ הֵיטֵב בְּכָל עוֹנָה וְגַלּוּ מָה מְיֻחָד בָּהּ . . 4 פותחים את השיעור באזכור ידע קודם באמצעות שאלות כגון : מהי העונה כעת ? כיצד יודעים מהי העונה ? מהן עונות השנה ? לפי איזה סדר הן מתחלפות ? בוחרים מרכיב אחד ( לדוגמה, עץ ) ומבקשים מהתלמידים לתאר את השינויים שחלים במרכיב זה בחילופי עונות השנה . חשוב לדון בביטוי מעגל עונות השנה המופיע גם בטקסט, באמצעות השאלה : מדוע הוא בצורת מעגל ? ולשים דגש על החזרה – על המחזוריות שבהופעת העונות .

רמות ספרי לימוד


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר